Har inte medvetet slängt några sådana kolvar eller kompletta motorer.
Har än så länge egentligen alldeles för mycket i "spara högen", kabelhärvor, styrenheter, elektronikdelar, krängare med fästen, instrumenthus, 2,3 lång- & korttopplock, dörrar, fälgar m.m samt en komplett T8 och en T16-motor med lådor.
Vet inte riktigt ännu till vad och när jag skall använda det, men kan bara inte med att slänga det.
Nästa utmaning blir ju att försöka frakta grejerna till Göteborg, samt få plats med det här...
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Nörderi när det är som bäst.
IMG_2828.jpg
Detta tillsammans med nya remmar till både generator/vattenpump samt servo känns som en bra sak för driftsäkerheten. :-)
Hade tänkt göra detta innan jag rullade ut första gången då jag länge har vetat att detta har varit en "svag punkt" men jag antar att jag var så sugen på att komma ut så att det fick vänta.
Till igår, då blev det gjort.
Hade tänkt byta bussningen på servopumpen också samtidigt, men den får vänta...
Nu råkade det ju bli så att sommaren kom tillbaks, passade på att ta bilen till jobbet två dagar i rad, det är kul när man får glada tillrop i parkeringshuset samt av motorcyklister när man står nedcabbat vid trafikljus m.m.
IMG_2826.png
// Andreas
Hade egentligen tänkt sätta in en bredbandslambda innan några sådana här övningar gjordes, men jag har ju satt i ett "Speedparts - hittepå - uppfetat på fullast - chip", så lite extra borde man kunna få ut.
IMG_2862.jpg
Vad har ni kört på för laddtryck med std APC-box, alltså bara ersatt R42 och justerad F-pot utan svaj och överskjut?
// Andreas
När nu 9-3:an börjar bli redo för den osäkra bansäsongen har planer för Caben smidits.
Här är en liten hint om vad som är på gång...
IMG_4137.jpg
To be continued.
Här är det dåliga nyheter, man liksom tappar gnistan när det sker sådana här saker...
IMG_4424.jpg IMG_4419.jpg IMG_4417.jpg IMG_4416.jpg
Inbrott.
Sönderbruten ratt för att få bort kryckan, sönderslitna paneler och inredningsdetaljer samt sönderryckt kabelmatta på insidan elcentralen...
Tur i oturen, förrövaren har lyckats lirka upp knoppen till låset och har inte brutit sönder några låscylindrar och inte heller kommit så långt som att förstöra växelspaken och backspärren.
Larmet gjorde nog sitt jobb, man gav upp efter att ha ryckt bort både styrenheten till larmet samt ryckt loss sirenen i motorrummet, samt tagit med sig dessa...
Fan så tråkigt, beklagar!
9-3 SS Aero -05 (2 st), 9-5 Aero -02, 9000 CSE 2,3t -97 med Maptun steg 1, 900s -91
Har också haft:96 V4 -73, Porsche Cayenne Turbo -04, 9-5 Aero -02 9000 CSE 2,3t -96 med Speedparts steg 1, 900s -90, 95 v4-75, 9000cc -88b, 900 EMS -80, 99 GL injection -76
Stor sympati från mig. Sånt där får mig att bli riktigt f..bannad.
Göran i Björnarbo
F-n vad tröttsamt sådant här är. Beklagar verkligen. HAr de tagit grejor som behövs för att få bilen på rull igen? Skriv vad som saknas så får jag se om jag kan hjälpa till med delar om så behövs.
//B
Kan inte annat än beklaga. Så jäkla surt att man inte kan få ha sin bil i fred.
Hoppas gnistan återkommer och att bilen kan återställas till det skick den hade.
How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.
Saker och ting har gått förvånansvärt fort, skadebesiktning gjord, kalkyl för reparation inskickad och godkänd, nu hänger det "bara" på att Polisen får iväg anmälan i pappersform (hur stenålder är inte det) så att jag kan skicka den vidare till mitt försäkringsbolag.
Efter detta kan jag få reda på om jag kan få kontantersättning för att reparera skadorna själv, vilket jag tror att jag har goda chanser att få till.
Tänker skriva en lista på vad som är trasigt/behöver fixas, detta är inte en köpesannons, den kommer senare, i rätt forumdel.
*Nedre yttre rutlist passagerardörr
*Glasruta passagerardörr
*Låsknapp inre
*Kylargrill, kromad
*Tre-ekrad läderratt
*Rattkolumn, rattaxel med infästning
*Kåpa/panel under rattkolumn
*Utfyllnadsdel mellan växelspakskonsol och nedre prylfack.
*Isolering/ljudisolering ovan pedaler
*Felsökning elsystem som är lite svajigt, ev behövs byte/ingrepp även här
Kan komma att dyka upp fler saker allteftersom man ser över detta.
Nytt larm behöver införskaffas, likaså en ny rattkrycka.
Hoppas på att få ersättning för stereon, en ny sådan behöver och köpas.
trist, och papper... ?
men gott att det går frammåt
tänk på att Airbag bilar och icke-airbag har olika rattkolumner, det går att byta mellan dom men rattar tex passar inte.
Jodå det är hederliga papper minsann gällande anmälan från polisen. Det brukar inte ta så lång tid om de inte behöver komplettera efteråt. Hoppas du får ordning på grejorna så fort som möjligt så du kan glida runt med bilen i sommar.
Jag verkar få grönt ljus från fsb om att laga bilen själv, så.
Nu har jag lagt in en köpesannons i Marknadsdelen, för den som vill kolla igenom sina gömmor efter grejer som kan komma att hjälpa mig få återställa bilen igen.
Tack!