Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Sätta dit regskyltar smidigt (ng900)?

  1. #1

    Sätta dit regskyltar smidigt (ng900)?

    Har fått nya EU-skyltar i brevlådan, för 60 spänn styck kändes det som rätt billiga utseendeförhöjare. De gamla skyltarna var alldeles bruna av rostiga skruvar som färgat av sig.

    Nu tänkte jag kolla om det är någon som bytt skyltarna och har tips. Framför allt undrar jag över framskyltarna. Går det att få dit låsmuttern på baksidan av plasten utan att riva loss hela frontspoilern och krångla? Det är en ng900 -95 med originalfront.
    Svart 900SET -95

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Ytterby, Kungälv
    Inlägg
    5 529
    Medlem#
    829
    Är det inte bara skruva ut skruven som sitter där nu och dit med nya .. muttrarna skall väll sitte kvar i kofångaren?

    Funkar iaf så på 9000 ..
    /M.Krantz no.829 ..
    Kör med-9³ SC 2.0t BP -08 .. Glider med-9³ Aero Cab -00 .. Parkerad-9³ Aero Salomon Ed. -02
    RIP-9000 Aero -97 .. Stulen och inlöst-ng900 -96 SET CAB

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Krantz
    Är det inte bara skruva ut skruven som sitter där nu och dit med nya .. muttrarna skall väll sitte kvar i kofångaren?

    Funkar iaf så på 9000 ..
    Kanske var tänkt så från början, men de nya skruvarna är av en helt annan typ. Dessutom såg de gamla rostiga skruvarna ut som järnåldersspikar längst fram när jag fick ut dem, så det är nog bara rost och skruvrester kvar i de gamla muttrarna...
    Svart 900SET -95

  4. #4
    Steg 2
    Reg.datum
    maj 2004
    Ort
    Falkenberg/Halmstad
    Inlägg
    2 507
    Skaffa EU-regplåt skylthållare?

    borra bara fast skylthållare med självborrade skruv (se bild vart) och klamra fast skylten i ramen försiktigt.

    mvh Johan Kullberg

  5. #5
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    3 007
    Eller så kan man göra som jag fixa l¨ånga skruvar som går in i frigoliten så fäser man det på det viset

    Satt dit det så för över en månad sedan och den sitter forfarande kvar!!

    Fäst som sagt gärna med två skruv per sida!

    /A
    Numera Golf TSi.
    BMW 120 M -08! Såld

  6. #6
    Jag chansade... Borrade lite med ett lite smalare borr i hålen och skruvade sen dit plåten med VV:s skruvar. Känns faktiskt som att den sitter bra även utan låsmuttrarna. Får väl känna på skylten lite då och då så att den inte trillar ner på E4:an. (Vore väl iofs kul att bli stoppad av farbror blå och vara den första någonsin som ÄRLIGT kan säga att främre plåten faktiskt har råkat falla av... )
    Svart 900SET -95

Liknande ämnen

  1. Vilken motor borde jag sätta i min ng900?
    Av tattmutt i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 22:33
  2. Personliga regskyltar
    Av jokern i forum Allmänt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-09-05, 18:09
  3. regskyltar?
    Av SF i forum Allmänt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2005-03-16, 08:58
  4. Små regskyltar!
    Av Silver AERO i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2004-11-19, 14:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •