Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 9000 Aero -91 vägrar starta en på 40 ggr

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    99

    9000 Aero -91 vägrar starta en på 40 ggr

    Jag har en 9000 Aero -91 som går fint men en gång på ca 40 så vägrar den starta. Jag kan ta bilen och åka en mil, stanna gå in och handla och när jag ska hem igen så vägrar den starta. startmotorn går runt men inte en tillstymmelse till start (den får gnista iaf). Men åker man tillbaka dagen efter så startar den som om inget hade hänt och så kan den gå utan problem i ett par månader. Det har även hänt några få ggr att den dött när man haft den igång och så vägrar den starta igen. När den väl startar så går den illa som f_n. gasar du så bluddrar den bara och det vibrerar i hela bilen. detta pågår ca 5min sen brukar den gå bra igen. Den är allmänt skum för den har bra och dåliga dagar. ena dagen går den som ett skott och andra så bluddrar den på gaspådrag.
    Lite almänt om bilen: Det sitter 3,5" rostfritt på den men en saab orginal kat på den (!) Det satt sportluftfilter på den men orginal nu. Om den är chippad eller ej vet jag inte. (Det är min fars bil så jag har inte stenkoll på den)

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    jul 2004
    Ort
    Jönköping/Värnamo
    Inlägg
    3 639
    hur bra mår tändkassetten? testat med annan?

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2005
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    99
    Ingen aning.. vet ingen som har någon, så det är lite lurigt att testa. Finns det nåt trix för att kolla om den funkar?

Liknande ämnen

  1. 9000 2.3T CSE vägrar att starta
    Av Luban i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 18:14
  2. 9000 som vägrar starta!
    Av Turbo_Performance i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-03-06, 20:38
  3. 9000 vägrar starta.
    Av Robban_GBG20 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-28, 15:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •