Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Återställa till Hirsch mjukvara NG9-3

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -

    Återställa till Hirsch mjukvara NG9-3

    Tjena!

    Köpte för en tid sedan steg2 med 630 spridare från maptun vid en kampanj till min my10 9-3x hirsch 240hk. Här om veckan installerade jag trimmet och konstaterade ganska fort att det inte var något för mig. Valde därför att återställa till original spridare och återställa mjukvaran.

    Dum som jag var så tog jag för givet att i steget när du läser ur nuvarande mjukvara så sparas även denna. Så var det tydligen inte och min bil har nu återställts till helt original 210hk, trist.

    Har mailat maptun om detta som hänvisar mig till verkstaden som hirschat bilen, vilket jag inte hade någon aning om. Efter kontakt med hirsch så visar det sig att det skett hos en verkstad i Linköping som inte längre existerar. Så, vad fasen gör man nu? Är det bara att bita i det sura och punga upp för en ytterligare hirsch uppgradering, eller går det att lösa på annat vis?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    Kontakta hirsch och se om de kan lösa de på något sätt

    Alternativ

    Kör på maptuns steg 2 och vänj dig vid det

  3. #3
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Hittar du en SAAB-verkstad som har Hirsch iPro verktyget/datorn. Så borde de kunna återställa mjukvaran. iPron skall läsa VIN från Hirschs servrar & din bil. Så har du köpt en gång skall det inte behöva köpas igen. Det är i.v.f. vad jag fick förklarat för mig en gång för ett antal år sedan.

    Sen att du får betala för jobbet, det är en annan sak.

    1 användare gillar detta inlägg

    JSN


  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2017
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Tack för era svar! Ska genast kontakta min närmsta saab verkstad och höra med dem. Arbetskostnad på 0,5 - en timme är helt okej pris för min tabbe! Ett alternativ är ju att fortsätta med steg 2, men då jag ej gillade effektkurvan vill jag helst återställa till hirsch.

  5. #5
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Den som skall programera Hirsch mjukvara måste ha en IPRO inhet från Hirsch. Det fungerar inte med SAABs enga Tech2. IPRO ser ut såhär.

    Hirsch-Performance-IPRO.JPG

  6. #6
    Grundladd
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    252
    Citat Ursprungligen postat av Kaptenkoprofag Visa inlägg
    Tjena!
    Efter kontakt med hirsch så visar det sig att det skett hos en verkstad i Linköping som inte längre existerar.

    Tacksam för svar!
    Vad jag vet så har ingen Saabverkstad i Linköping försvunnit på senare år. Däremot har BIVA (eller Saab-ANA som de hette ännu längre tillbaka) köpts upp och heter nu Hedin bil. Det finns flera Hedin bil i Linköping, men det är den anläggning som ligger på Vigfastgatan 5 som servar Saab. Vad jag kan se så finns de fortfarande med på Hirschs hemsida under återförsäljare.

    1 användare gillar detta inlägg


    Ronnie S, ej längre Saab-ägare

    Tidigare Saabar: 2012 9-3 SC Griffin (220 hk Biopower), 2006 9-3 Vector SC 2,0T, 2003 9-3 Vector SS 2,0t, 1995 9000 CSE 2,3 Turbo (200 hk), 1985 900 T16, 1980 900 Turbo

Liknande ämnen

  1. Vassaste Hirsch mjukvara till en NG9-3 B207R
    Av perr i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-05-13, 22:32
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-03, 19:01
  3. Återställa till orginal
    Av Niro i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 09:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •