Tack!
Då är dom säkert täppta för det låg vatten på förarsidan av golvet. Kan ju varit vattenflaskan som låg där, men korken var åtrdragen så misstänker luckan.
Härligt, då ska jag ta tryckluften och blåsa rent dom.
Tack!
Då är dom säkert täppta för det låg vatten på förarsidan av golvet. Kan ju varit vattenflaskan som låg där, men korken var åtrdragen så misstänker luckan.
Härligt, då ska jag ta tryckluften och blåsa rent dom.
Glöm inte de främre
Har inte blivit något mekande med den gule idag. Däremot så har jag påbörjat demonteringen av växellådan på min NG9-3SC -07 för 3e gången. Så jävla dum konstruktion på slavcylinder och luftnippel så det inte är sant. Blir så trött påt.
Gjorde ett försök att borra ur bultarna som håller regskylten i bak men det var lönlöst. Slutade med att jag fick borra bort hela "muttern" eller vad man ska kalla den och trycka dit nya mutterinsatser med pressverktyg. Blev riktigt bra! Passade även på att dra på lite rostskyddsfärg över så det inte börjar rosta mer än nödvändigt.
Blåste även ur slangarna till takluckan. Dock så var det tätt i själva gummianslutningen som sitter i golvet, så det var ju bra att man fick kollat det med.
Eftersom jag varken har tid eller lust att meka växellåda på min SC, så fick det bli lite lädervård av baksätet. Började med att spruta på inredningsrengöring på spray och låta det värka några minuter. Efter det använde jag biltemas lädertvål. Och det sista så körde jag med läderbalsam och fettade in allting ordentligt. Dock tog jag ingen bild på efter jag fettat in allt då ja tänkte köra en omgång i morgon igen. Men det blev sån otrolig skillnad så det inte är sant.
Här är före och efterbild på det sätet som såg värst ut. Nu är dom infettade och klara för att monteras i bil, när det nu blir
Snyggt jobbat med sätet!
Skickat från min GM1903 via Tapatalk
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Kul att du tar hand om den, ha du kollat upp vilken återförsäljare den såldes hos? Mac912 känns mycket bekant att jag provade den när den var ny, och ja den gick bättre än original samt åf i stan monterade nordic saker vid leverans.
Drömmer om att ha 5 st entuiastbilar.
1 st viggencab, 1 st 9000 Aero, 1 st 9-5 Aero
2 st og900 cab
Enligt leverans service protokollet som jag hittade i mappen så är den levererad av Björkmans bil AB med AO nummer 8350625. Ägaren var tydligen någon som heter Andreas Müller. Kollade upp vart Björkmans bil ligger och det finns både i Västerås, Avesta etc. Men enligt gamla ägarbevis så har den gått först i Västerås, sedan Avesta, Köping och Skövde. Mer kan jag tyvärr inte se i papprena jag har.
Vore faktiskt lite roligt att kontakta Björkmans bil och få lite mer uppgifter, om dom nu får lämna ut något sådant.
Har en 3" DP som jag skulle ha till min T7 Aero med TD04HL-15T. Passar den även på B204R motorer ? Vet inte riktigt om det är samma anslutning mot avgashuset på T25 och 15T.
De ska passa har jag för mig. Skillnaden är att T7 har två lambdasonder. Men även vissa T5 har också två lambdasonder.
Skickat från min GM1903 via Tapatalk
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Ja, den passar.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Står lite still med den gula just nu då det är mycket att göra både hemma och på jobbet. Och samtidigt så håller jag på med att riva ner växellådan på min NG9-3. Fick ner subframe och allt igår, för att sedan inse att jag glömt 18 hylsan hemma för att lossa bultarna till växellådan, så förhoppningsvis åker den ner ikväll. Har mekgaraget några mil bort och har majoriteten av mina verktyg här hemma i garaget då jag grejade en del med min 690R, så det kan bli lite tokigt om man glömmer något.
Är det OK om man lägger upp bilder frågor i denna tråden gällande min NG9-3 eller måste jag skapa en ny tråd? Känns lite onödigt att göra en ny tråd för varje bil
Det finns några trådar med fler bilar i samma projekttråd.
Bara att lägga till vilka bilar som är i tråden i titeln.
Skickat från min GM1903 via Tapatalk
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Dåligt med uppdateringar på den gula då jag haft fullt upp med nytt jobb osv. Men har iaf fått igång min 9-3SC igen efter kopplingsbyte. Efter att ha haft nere lådan 6 gånger så beslutade jag mig för att montera original tryckplatta och lamell. Tro på fasen att det fungerade direkt då. Så det måste vara något fel på den tryckplattan jag har fått. Aja nu ska den ut från garaget bara så jag kan få in den gula där och börja med förfiningen!
Då har man fått in den gula i garaget och påbörjat bygget.
Börjar med att ta tag i rosten för att verkligen se hur illa det är. Har mest slipat ner just nu men ska ta fram kapmaskinen och börja byta ut det värsta delarna. Det som är smått fixar jag med rostätare och citronsyra så ska det nog bli bra. Funkar inte det så får ja ta fram punktblästern. Socklarna som håller stötfångare bak, går dom att köpa nya ?
Hållarna till stötfångaren är svårfunna. På ena sidan hålls min stötfångare på plats med buntband mot resterna av den sönderrostade hållare. Inget som syns utifrån men det borde ju ordnas ordentligt.
Hållare vänster 43 98 632
https://www.esaabparts.com/saab/parts/4398632
Hållare höger 47 87 040 ersatt av 53 32 689
https://www.esaabparts.com/saab/parts/5332689
9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972