Kontakten ska nog sitta på tempgivare "nr2".
Den ena går till Trionic, den andra till mätaren i bilen.
Sitter på sidan av toppen, i närheten av termostathuset.
/J
Kontakten ska nog sitta på tempgivare "nr2".
Den ena går till Trionic, den andra till mätaren i bilen.
Sitter på sidan av toppen, i närheten av termostathuset.
/J
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Jag tänker vattentemp... Den ena borde sitta i insuget mellan 2-3an. Den andra med liten sladd på sidan som sagt.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Hur går det för dig med bilen?
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Är i Finland på semester så ska skruva mer när jag kommer hem nästa vecka
Men har dragit runt motorn med startmotor och det lät rätt iaf. Måste köpa nya vakuumslangar till insuget osv innan ordentlig uppstart kan göras. är det 4mm innerdiameter på slangarna man ska ha ?
Senast redigerat av Znatch den 2019-07-24 klockan 02:03.
1x Saab 9-3 Vector 2,0t SC -08 & Citroen c1 -09
Kopplat in alla vakuumslangar osv men har slarvat bort ena slangen som går till förvärmningen av gasspjället. Vändt upp och ner på hela garaget men kan verkligen inte hitta den. Börjar fundera på om det ens har suttit någon där över huvud taget. Kollade på speedparts men den slangen fanns inte ens med på sprängskissen, så om någon vet vart man kan köpa en så vore jag tacksam. Det gäller den slangen som går från insug till gasspjället på höger sida.
Finns att beställa från Orio för cirka 100lappen. Har art nr 9138587.
Alt så åker du till Eklunds självplock och tar en från de 9-3:orna som står där.
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Blev ingen bilskrot idag. Ruskigt väder med hagelstormar och kraftig åska. Nå ja, det kommer en dag i morgon med. Fick trösta mig med att bli medlem i klubben istället
Ja ni verkar ju samla på hagelstormar i Skövde
Ha det gött, Sven
Senast redigerat av Moderator den 2020-04-07 klockan 15:18. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
VVFB (Våga vägra facebook)
99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007
Liten uppdatering. Har idag kopplat in alla slangar och kablar efter jag bytt topplockspacking. Vrider om nyckeln och hör att det inte låter riktigt som det ska. Motorn hostar och vill nästan hoppa igång men bara fortsätter å hosta. Bilen startar när jag trycker fullgas men då låter det som den går på 2-3 cylindrar. Luktar bränsle som sjutton och det kommer ut bränsle mellan avgashus på turbo och grenrör. Det jag kan komma på nu som ställt till det är om någon kam står fel, så det blir att kolla upp det först. Tyckte jag var noga med inställningen efter markeringarna på överfallen, men får kolla upp det igen.
Låter som att någon kan står fel ja. Kolla över de igen så du är säker.
Skickat från min GM1903 via Tapatalk
Min bil på garaget.org
Tacka Fan för det! Du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Stog faktiskt och funderade på detta! Ska kolla upp det i morgon när ja e hemma från jobb igen. Tack!
Senast redigerat av Moderator den 2020-04-07 klockan 15:18. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Exakt det som jag rÃ¥kade göra när jag bytte spridare...í ¾í´
Betedde den sig likadant då? Svårstartad och bara hostade?
Senast redigerat av Moderator den 2020-04-07 klockan 15:18. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
Det står en märkning på kabelöverdraget. Leta efter den (cyl2).
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Kollade lite snabbt nu och kunde inte hitta några markeringar alls på några kablar till varken tomgångsmotor eller spridare. Men jag tror inte det är felkopplat för det är 4st gråa kontakter som är kopplade till spridarna och en svart kontakt till tomgångsmotor. Ska kolla på Aeron i morgon och se om det ser likadant ut, men eftersom det är T7 så misstänker jag att det är helt olika.
Ska ta och greja mer under morgondagen. Fasen man har fullt upp hela tiden som småbarnsförälder
Senast redigerat av Moderator den 2020-04-07 klockan 15:19. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras