Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hemsidan Winparts något att lita på?

  1. #1

    Hemsidan Winparts något att lita på?

    Hej!

    Jag är på jakt efter lite karosseridelar till min Saab 9000 och har hittat att hemsidan "Winparts" har det jag behöver. Är det någon här som har köpt därifrån innan? Är det en hemsida som går att lita på? Jag känner inte igen namnet själv och har inte sett den innan.

    https://www.winparts.se/karosseri/ka...lat/c1518.html

    Med vänlig hälsning,
    Pontus Andersson.
    Saab 9000, 1998 A50 150hk, 20 000 mil.

  2. #2
    Steg 5 miohs avatar
    Reg.datum
    jul 2003
    Inlägg
    5 965
    Medlem#
    Dolt
    Holländskt företag med olika hemsidor i olika länder. (Ungefär som bildelaronline24 och liknande.) Lite blandade betyg på trustpilot. Läser man på hemsidan ser de ut att vara seriösa, även om meningen ”År 2005 kastade bröderna goda pengar efter dåliga och bestämde sig att grunda ett företag som säljer nya bildelar till många bilmärken en sista gånga till.” under ”Om Winparts” känns aningens googleöversatt.
    How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Holländskt företag med olika hemsidor i olika länder. (Ungefär som bildelaronline24 och liknande.) Lite blandade betyg på trustpilot. Läser man på hemsidan ser de ut att vara seriösa, även om meningen ”År 2005 kastade bröderna goda pengar efter dåliga och bestämde sig att grunda ett företag som säljer nya bildelar till många bilmärken en sista gånga till.” under ”Om Winparts” känns aningens googleöversatt.
    Precis...

    Nu är dock plåtdelarna här SÅ mycket billigare att det kanske kan vara värt att "offra" en 500-ing för att om det kommer fram så sparar man jäkligt mycket pengar.
    Enda andra hemsidan som säljer samma plåtdel ny, (hittar ingen på skroten), är mekonomen. Då kostar det över 3000 kronor. Det finns så att man kan köpa i glasfiber men då måste jag måla & borra alla hål själv. Kanske är värt ett försök.

    1 användare gillar detta inlägg


    Saab 9000, 1998 A50 150hk, 20 000 mil.

  4. #4
    Steg 5 Mr.Os avatar
    Reg.datum
    nov 2004
    Inlägg
    5 177
    Medlem#
    ja
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    Holländskt företag med olika hemsidor i olika länder. (Ungefär som bildelaronline24 och liknande.) Lite blandade betyg på trustpilot. Läser man på hemsidan ser de ut att vara seriösa,
    Har ingen egen erfarenhet. Men har kollat svenska och nederländska hemsidan. Ja, de verkar seriösa. Tips: betala med PayPal, så får du deras köpskydd oxo. Annars gäller 14dagar returrätt enl distansavtalslagen precis som i Sverige. Heja EU!
    Citat Ursprungligen postat av mioh Visa inlägg
    även om meningen ”År 2005 kastade bröderna goda pengar efter dåliga och bestämde sig att grunda ett företag som säljer nya bildelar till många bilmärken en sista gånga till.” under ”Om Winparts” känns aningens googleöversatt.
    Onekligen! En koll visar att mycket av texten är amatörmässigt "översatt" andemeningen är nog i stort sett rätt. Men ganska många fel är det om man jämför den svenska texten med det nederländska originalet. Just den text du nämner finns t.ex inte i originalet. Det finns fler saker som tillkommit i den svenska texten.

    Överkurs: Företaget ligger inte i Holland utan i samhället Winneweer som ligger i provinsen Groningen.
    §9974§90081§900086§95039502§9502*900095*9304*9509*9509
    CarbonGrey,CosmicBlue,LaserRed,LeMansBlå,Odoardogrå,Silver,Svart,White
    Aero4Arc2Biopower3Griffin2CC2Turbo2Vector2

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Mr.O Visa inlägg
    Har ingen egen erfarenhet. Men har kollat svenska och nederländska hemsidan. Ja, de verkar seriösa. Tips: betala med PayPal, så får du deras köpskydd oxo. Annars gäller 14dagar returrätt enl distansavtalslagen precis som i Sverige. Heja EU!
    Onekligen! En koll visar att mycket av texten är amatörmässigt "översatt" andemeningen är nog i stort sett rätt. Men ganska många fel är det om man jämför den svenska texten med det nederländska originalet. Just den text du nämner finns t.ex inte i originalet. Det finns fler saker som tillkommit i den svenska texten.

    Överkurs: Företaget ligger inte i Holland utan i samhället Winneweer som ligger i provinsen Groningen.
    Haha, se på fasen.

    Tyvärr så verkar det inte som att delen jag ville ha, (Framskärm för Saab 9000 199, fanns tillgänglig när det var dags att beställa. Konstigt eftersom att jag fick upp den innan.

    Jaja, jakten på en bagagnad fortsätter.
    Saab 9000, 1998 A50 150hk, 20 000 mil.

  6. #6
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    En del företag gör som så att de matar in gamla prislistor också så det får med mycket som även har utgått. Då får man trafik till sidan och sen så får man ju besked om att delen inte finns såklart. En del ännu skummare sidor, särskilt de som listar originaldelar till VAG, MB och Opel och sånt neröver kan vara ännu fulare. Då tar de dessutom betalt för delarna innan man får besked om att det inte finns...........har i många fall slutat med att man inte ens får tillbaks pengarna men det är väl hela affärsiden kan jag tänka mig. Många ggr är de väldigt billiga jämfört med normala källor.
    Nu tror jag inte nämna firma hör till dylika men just det där med att ha kvar delar fast de inte finns är nog mycket vanligt.

  7. #7
    Helt original Ukys avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Onsala
    Inlägg
    716
    Konstiga översättningar är inte sällan en "AI"-dators tafatta försök.
    I elektronikvärlden har jag i två web-kataloger sett ordet "Noise Cancelling" (Brusreducering)
    i komponenter för filtrering av switchmode power supplies översatt till "Bullerdämpning"...
    fd. STCS 262

    99GL, 900EMS, 2 x 900 T8, 2 x 9000 T16, NG 900T, 9-5 2.3t, 9-5 Aero, 9-5 3.0 V6 + diverse annat.

Liknande ämnen

  1. Kan man lita på Maptun?
    Av csan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-05-09, 21:07
  2. Att lita på verkstäder.
    Av Erber i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-23, 16:06
  3. Lita inte på din GPS
    Av RZ i forum Tidsfördriv
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 20:43
  4. Lita på saabverkstaden
    Av tompa_ i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 22:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •