Hej! Jag tappade lite suget på att försöka ha en bil som både är bra på väg och på bana, det blir alltid kompromisser. Så jag ger mig istället på att bygga mig en bil som bara är byggd för att gå på bana. Men skall behålla den vägduglig fast då utan någon större eftertanke av komfort ^^
Här är då bilen som införskaffades i detta syfte:
Denna gången blir det en T5:a för att underlätta i byggandet. lättare att mappa och slipper lmm.
Det främsta jag kollade efter var att den skulle vara relativt skonad från rost. Jag tycker jag lyckades ganska bra med denna, delad första prioritet var att den skulle vara billig ^^
Under bak, bortsett från avgassköldar och dragkrok så finns det inte överdrivet med rost:
Baljan från insidan, här rostar dessa ofta, här är inga hål utan bara ytligt. mycket bra
Framför höger bakhjul i hjulhuset, inte mycket rost att tala om här heller.
Samma visa på andra sidan:
I vänster hjulhus fram, inte mycket rost att tala om här heller. Vissa bilar verkar få väldigt mycket rost här, har sett bilar med hål in i motorrummet i nedre skarven till fjäderbenstornet:
Inte heller mycket på andra sidan:
Planen med denna är just nu ungefär såhär
Inredning:
*Rensa inredning.
*Bort med dämpmattor.
*Plocka bort onödiga grejer så som ljudanläggning, AC och Farthållare.
*Plocka bort onödig el.
*Sittastill-stolar.
Karross:
*Blästra den rost som finns.
*Sömsvetsa (eventuellt, någon med erfarenhet av detta?)
*2k-lacka motorrum och underrede.
*Aero.
Motor:
*2,3 liter maskin.
*Svarvade kolvar, t7 packning.
*GT30? turbo.
*3" avgas.
Drivlina:
*Låda med 9-5/ng9-3 quifediff.
*Viggen mellanaxel.
*9-5 drivaxlar.
*Hårda motorfästen.
Bromsar:
*300mm bromsar bak.
*345mm bromsar fram.
*Bromskylning.
Chassi
*Styrväxelklämma.
*Elektrisk servopump.
*polybussningar.
*Nya länkarmar fram, eventuellt med uniballs.
*Coilovers, lite oklart ännu i vilken tappning, har funderingar på att göra helt nya uprights för att kunna korrigera roll center, scrub radie, camber och styva upp benen från orginal.
Vad tror ni om detta?