Gött jobbat!
Ang bältesunfästning, vill man inte ha den lite längre bak? Än direkt bakom stolen?
Jag hade en h-sträva från mitten av bakre krysset och ut åt varje håll.
Gött jobbat!
Ang bältesunfästning, vill man inte ha den lite längre bak? Än direkt bakom stolen?
Jag hade en h-sträva från mitten av bakre krysset och ut åt varje håll.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Min uppfattning är att man vill ha den rätt så nära?
Bara man får plats med spännet.
Enligt sbf så är det okej att montera på tvärgående rör i huvudbåge eller mellan bakre strävorna.
Huvudbågen står ganska långt bak.
Okej. Så länge funktionen finns där
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
bältet sträcks i procent när du smäller.
ju längre bältet är...
så därför ska man så kort bälte det bara går.
är det över en viss längd ska bältena korsas
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
https://www.sbf.se/globalassets/sven...hans_guide.pdf
Den där hänvisar de till i SBF-reglementet för racing
Fick en synpunkt att lägga till lite förstärkning i "korset"
Och jag tror nog jag skall göra det, så jag ritade upp dessa:
Senast redigerat av zimm den 2021-06-14 klockan 11:35.
Nu så
Nu är bågen ganska så klar
Ganska stolt över verktyget jag byggde för att bocka till förstärkningsplåtarna:
Satte plåten på plats på röret med två svetsloppor så det inte skulle flytta på sig, sedan pressade ihop de såhär:
Svetsade sedan de på plats följt av massor av slipande:
sen grundlack följt av en vit baslack:
Och till sist lite färg:
Kladdade även på lite färg på förstärkningsplåtarna på bilen
Rätt så nöjd med bågen redo att monteras så fort färgen torkat
Läckert!!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Fyfan vad grymt, snyggt jobbat! Gillar bockningsverktyget
Johan #7499
http://www.garaget.org/Eindpeng
Ser mycket bra ut, grymt jobbat, djupt imponerad av din innovativitet!
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2
Snyggt! Vad blir det för färg på insidan av bilen sen? Vitt är cleant, men jobbigt att hålla rent
Tackar allihopa
Det lutar åt vitt eller grått
Det jag penslade på nu på plattorna är denna: https://www.biltema.se/bat/batvard/e...mer-2000042208
Tycker inte det är så noga hur det ser ut i bilen, har inget emot penslat utseende känns bra att kunna göra åverkan, t.e.x svetsa på ett fäste och enkelt bara pensla på det området man påverkat
Funktion före form
Tänker mig köra samma finish under som inne i bilen
Hoppas på att det skall gå att hålla det skapligt rent så länge det är en glansig och tålig yta även om det är vitt
Man kommer i alla fall inte missa buren ^^
Ska du ha sidosträvor framåt oxå?
Från huvudbågen ner till "fötterna"?
Det hade jag då det var ett krav för dragracing.
En Fördel med det var att man lyfter 3 hjul samtidigt när man hissar bilen med domkraft
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
För regbes på gata så lät det lurigt att få till det när några rör gick fram in i "förarmiljön"
Så tills vidare blir det bara bur bakom stolarna
Finns ju smidiga skruvkopplingar som man kan komplettera med framöver om man vill ha det. Känns bäst att följa besiktningsingenjörerns råd så man slipper tjafs vid reggningen
Nu är buren bultad på plats:
Färgen jag använde på förstärkningsplattorna är "epoxiprimer" från Biltema under deras båtsortiment. Den verkar bra, men den verkar inte bli jättehård utan är lite åt segare hållet, säkert jättebra för att hålla tätt och inte spricka osv. Men tror nog jag skall försöka hitta något annat. Skall jag använda denna så behöver jag lägga på en annan färg ovanpå för att få en vettig yta som går att hålla ren.
Någon som har ett bra tips på en bra färg att använda direkt på metallrent på karossen med pensel? och gärna något som ger en skaplig hård och glansig yta direkt utan att behöva följa upp med andra färger ovanpå.
Hammerite slätlack skulle man ju kunna använda. Dock har jag förstått att det inte är rekommenderat för man inte kan måla över det med något annat sedan.
Skrapade och tvättade även bort mer asfaltsmattor, nu är det inte så många mattor kvar skall bli så skönt att få det ur världen
Och såhär ser buren ut från bagaget :
Nästa på agendan nu blir att flytta bak batteriet
Snyggt.
Mekanlack är väldigt slitstarkt och bra, det har jag använt i många folkrace, rally- & rallycrossbilar.
Den rekommenderas inte direkt på metall dock, utan metallgrund bör läggas innan.
Typ;
https://alcro.se/produkter/mekanlack-aqua
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2