Jag har uppgraderat lite hemma och tänkte sälja iväg min hemmaserver.
Det är en Dell Precision T3400, tower-låda.
Uppgraderad till Core2Quad på nånstans 2,6GHz och har 4GB minne (kan uppas till 8GB).
Sitter ATI-grafik har jag för mig, extra ljudkort SB Gold samt kort för Firewire.
Anledningen till att jag byggt på den datorn är att den har 6 interna SATA-interface samt plats för 6 diskar.
I den sitter nu 4st WD Green 3TB och 2st 2TB WD som jag har för mig också är green.
Datorn har 1x1GBit nätverk och om man vill kan man få med ett PCIe-kort med 4x1GBit ytterligare, om man verkligen behöver skyffla data
Har rullat på Ubuntu server i något år, klockrent. Diskarna rapporterar inga fel eller märkligheter.
Diskar i den här storleken brukar ligga på 500 spänn styck beg på blocket. Köp diskarna för 3000 och få datorn på köpet.
Windows 7 Pro-licens som kan uppgraderas till Win10 medföljer. Jag kan åta mig att se till att den levereras med Win10 om så önskas.

Pris alltså 3000 spänn för rasket.

Datorn finns utanför Trelleborg men kan levereras runt större delen av Skåne, men skickas ogärna då jag bävar för att paketera den så att inte PostMord gör slarvsylta av den.