Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Bilköpesråd Nilssons Bilservice i Linköping

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Inlägg
    27
    Medlem#
    -

    Bilköpesråd Nilssons Bilservice i Linköping

    Någon som köpt bil från Nilssons Bilservice i Linköping? Funderar på att köpa en bil därifrån det finns inga recensioner på företaget någonstans och det är en lång bit för mig att åka så är lite osäker.

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2017
    Inlägg
    8
    Medlem#
    -
    Har ingen personlig erfarenhet av dem, men några varningsklockor ringer det ju enbart genom en snabb googling av företaget.

    * 3 telefon-nummer angivna, varav inget står registrerat på "Nilssons Bilservice" (ett går härleda till "Aghelssonbil" och ett till "Davudsson Bil")
    * Organisationsnummer går ej att finna

    De verkar ju dock existerat i nästan 2 år åtminstone, då en video från september 2017 var det enda "matnyttiga" som gick att finna om företaget -> Länk till video

    Gissar att det är 9-3 Aeron som intresserat dig? Jag såg också den, och därav försökte jag också göra lite internet-undersökning av företaget ifråga. Men magkänslan efter detta var ju inte positiv direkt...

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Inlägg
    27
    Medlem#
    -
    Yes, det är den bilen jag är intresserad av. Blev också lite fundersam eftersom jag inte hittade något nummer kopplat till företaget men tänkte bara se ifall det fanns någon här som har någon erfarenhet av dem, men lutar sig nog att jag inte köper den, verkar lite för skumt.

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2015
    Inlägg
    61
    Medlem#
    -
    Jag vet att det är en gammal tråd men jag gjorde en affär med dom i höstas. Dom lämnade 3 mån garanti på motor och växellåda (Opel Combo -11), på vägen hem så tändes motorlampan och jag ringde dagen efter och han svarade att han skulle prata med en kollega och ringa upp straxt och det blev tyst. Jag kollade med Tech2an och egr-ventilen hade fastnat, jag erbjöd mig att byta den själv bara dom betala den. Han har inte svarat på flera mail med bild på felkoden och jag har försökt ringa flera gånger. Jag har kollat om man kan lämna ett omdöme någonstans men inte hittat det. Jag kan inte rekommendera att köpa eller lämna in bilen där då även det var nybesiktat med nya bromskivor, beläggen var gamla och slitna bak och det låg på så pass fram att bilen drog snett. Hade inte jag gått igenom bromsarna så hade nog alla nya skivorna varit slut på några veckor. Den rekonden som gjordes var skrämmande, det var sjöblött i skåpet, jag frågade om det har regnat in? svaret var "jag har spolat", det hade runnit in vatten bakom sätena och under mattan bak. Ibland blir man mörkrädd då jag själv jobbar på bilfirma.

    2 användare gillar detta inlägg


    9-3 SC Vector TX Hirsch Biopower -08 "Mackanized"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •