Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: Startproblem NG9-3 B207

  1. #21
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2017
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    408
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Hyvens Visa inlägg
    Låter som en US-specad bil. 2.0T 210hk har väl egentligen aldrig funnits för svenska marknaden? Här var det bara Aero som hade B207R, och 2006 kom ju HFV6 istället i Aero.
    Vet inte men tycker mig ha sett några 2.0T i a fall.. Ja det står i boken att den är tillverkad för en annan marknad än Europa, men aldrig har blivit exporterad over sea! Saab Automobile har ägt bilen dom två första åren innan min bror köpte den och troligen testat ngt (kanske andra motorer?) Originalmotorn har nämligen demonterats från bilen och sedan återmonterats flertalet ggr och den verkar ha gått totalt ca 13.000 mil med andra motorer däremellan att döma av mätarställningarna vid motorbytena.

    Köpte den av brorsan för den har ju takluckan!

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av OveS Visa inlägg
    Hm, skiljer det sig mellan versioner under samma modellår?
    Min 9-3 1.8t SC -06 kan jag starta utan att trycka ner kopplingspedalen...
    Tillverkad för en annan marknad än Europa. US/Canada. Är väl ngn lag på det där borta kan man tro.

  2. #22
    Sugmotor
    Reg.datum
    maj 2019
    Inlägg
    10
    Medlem#
    -

    Saab 9-3 startar ej efter jordfel

    Hej!

    Har en 9-3a 2.0t från 2003 som började hacka och tappa effekt. Morgonen efter dog bilen just efter jag backat ut från gården, startade då med ”jump starter” kit. Samma sak hände när jag skulle hem, fick då hjälp av en kompis med startkablar. Nästa dag startade den inte alls och varit helt död sedan dess.

    Fann då att jordkabeln mellan motor och chassi var helt av och hängde löst. Bytte ut den men bilen var fortfarande död. Tändningen och alla lampor går igång som det ska men startmotorn går ej.

    Kan det har blivit någon typ av kortslutning någonstans eller vad tror ni kan har hänt? Alla tips är välkomna!

Liknande ämnen

  1. [LÖST] 9-5 -00 Startproblem
    Av alwayssaab i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2016-02-21, 12:32
  2. startproblem 9-5a
    Av Kenny trash i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-05-15, 19:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •