Här kommer då video på senaste toppfartsförsök i påsk mätt med Racechrono och Qstartz extern GPS? Fullastad bak + 3 personer i min F11 530dTx automat BSR trimmad med lyft spärr till 285km/h bilen går helt underbart i de höga hastigheterna så stabilt och fint utan ljud trots normalt chassi ingen adaptive drive eller så.

Gick något dåligt, jo ☺️ Detta var min ca 20runda genom eller till Tyskland/Italien med fullgaskörning + ca 150 loggar på prestanda + hårdkörning på 3 år som jag ägt bilen tja det är så man kör sönder en turbo och grenrör :-). Efter en tankning och längre stopp kanske den kyldes ner för fort pga kort intensivt regn och kallt + fullgas direkt så märke jag ganska snabbt efter stoppet skrapljud från turbon (lagret löst) och visste att min turbooskuld gick där när den byttes då så man skadorna både turbo och grenrör se bilderna slutet av filmen. Vilket som orsakat vilket vet inte mekanikerna gissar jag själv så blev grenröret alldeles för överhettat aldrig kört så långa repor full gas i topp fart. Tack o lov hörde jag ljudet direkt och tog det lugnt så ingen annan skada.

Vad blev toppfarten då? Nytt rekord => Kolla slutet och glöm inte prenumurera på Youtube kanalen :-)

https://youtu.be/r8bo6ZBRBQA