Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Demontera växelåda, NG9-3 F40/B207

  1. #1

    Demontera växelåda, NG9-3 F40/B207

    9-3 2008 2.0t 6vxl

    hej, ok så jag gav mig på att försöka demontera växellådan (tänkte prova metoden med att sänka ned subframen), bort med drivaxlar, flexpipe, fästen, etc etc, subframe sänkt ca 10cm på förarsidan, motor/låda stöttad med domkraft,
    jag har demonterat tot 6st M12(tror jag det var) mellan sprängkåpa/motor, grejen är att jag får inte loss lådan...har jag missat nån bult? anledningen till detta är att jag vill byta urkopplingslager samt kolla kopplingens konditio
    Edit, hitta den, vilket j-la jubelmek detta blev...
    Senast redigerat av Kapten Haddock den 2024-02-03 klockan 11:16.

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 927
    det är betydligt enklare att ta bort subframen helt.........Annars blir det ju bara träligt värre.........

  3. #3
    OK Stefan, du har förmodligen rätt(man bör ju kanske gå på vad WIS'en säger..) men själva proceduren att inte ta ned subframe funkade för mig denna gång(är ju att föredra när man inte har mycket plats för mek, som jag ex), även om det dök upp ett problem som inte är hänförligt just detta nedmonterings förfarande, ex skruvarna till urtramp lager satt utav bara h-vete, det är numera fixat och nytt urtramlager sitter på plats...vid åtemontering dök ett nytt problem upp som har o göra med själva subframe infästningen...

Liknande ämnen

  1. Demontera kylfläktspaket NG9-3 B207
    Av hammaren70 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2020-07-30, 10:21
  2. Oljeläckage växelåda OG9-3
    Av Krakis i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-06-28, 21:33
  3. Original växelåda?
    Av Ante89 i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-28, 00:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •