Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Wastegate-flap-ventil i Garrett-turbo B202 MY89

Trådad visning

  1. #1
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 000
    Medlem#
    5849

    Wastegate-flap-ventil i Garrett-turbo B202 MY89

    Hallå,
    Tänkte be om ett utlåtande för att ha lite på benen när jag går vidare med att hitta ett ersättningshus eller kanske t.o.m ersättningsturbo.

    Har grejat lite med min og900 cabbe under vintern, allt ifrån svetsjobb i länkarmsfästen till pulverlack av framvagnsdetaljer, avgassystem med 3" DP m.m.
    Åkte på ett mindre bakslag när jag fixade till anslutningen av 3"-röret mot turbon nyligen. Som vanligt går några pinnbult av när man håller på med sådant här, denna gången var det nog BRA att detta hände, så att jag blev tvungen att muttra bort hela WG-huset.
    Vad fann jag där? Jo en WG-ventil som var helt ute ur matchen, den har lossnat från axeln och tappen är väldigt sliten.
    Inte undra på att jag har upplevt ostabilt laddtryck i denna bil..
    Jag behöver er hjälp med att bedöma "hur sliten" den är, då jag aldrig synat denna delen närmare, jag har faktiskt inte ens sett den som en slitagedel på det sättet...

    Någon som har något WG-hus eller hel turbo liggande som är "fräsch" så att säga, som kan fota så att jag får se hur det borde se ut?

    Som vanligt så tenderar jobb på gamla bilar att bli större och större med tiden, så nu är ju frågan om jag skall försöka få tag i en ny axel med ventil och byta i mitt hus, ett bättre begagnat WG-hus eller t.o.m byta turbo...?

    Vad tror ni...?

    // Andreas
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av flaset den 2019-05-10 klockan 10:10. Anledning: Felstavning
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Liknande ämnen

  1. Frågor om garrett Garrett T04E turbo
    Av airflowfredde i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-10-15, 14:52
  2. T7 aero box med garrett turbo?
    Av Founder i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-02-16, 14:17
  3. Wastegate ventil!
    Av saaberik i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 02:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •