Hallå.
Nybliven Saab-ägare och givetvis har det redan hopat sig med en del frågetecken, som alltid när jag köpt bil, oavsett märke
Bilen i fråga är en 9-3 från -03, Har inte koll på modellbeteckningar än så ha lite tålamod med mig tack

Uppgifter från Trafikverket :
Fabrikat: Saab 9-3 Vector Sportsedan
Typ: YS3F

Centrallåset.... verkar vara en barnsjukdom på dessa bilar om jag har fattat det rätt men frågar om det ändå. Bilen verkar vilja bestämma själv vilka dörrar som ska låsas/låsas upp via centrallåset (fjärr). Oftast är det passagerardörren fram som inte vill vara med, men även passagerardörren bak och nån enstaka gång förardörren har beslutat sig för att inte lyda. Läste nånstans att man måste byta låskistan och nod? vilket jag inte har en aning om vad det är. Hoppas på lite information från er. Är dessa grejer modellspecifika eller passar det att flytta över från en 9-5:a av samma årsmodell eller nått år senare? Har en polare som har en 9-5:a stående som jag får ta delar ifrån, därför jag undrar.

Vore väldigt tacksam för svar, även om jag gissar att dessa frågor varit uppe i forumet 1000-tals gånger tidigare. Jag ber som ursäkt för det.

Mvh
Pelle