Resultat 1 till 20 av 62

Ämne: Läckage trycksida OG9-5

Trådad visning

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2014
    Inlägg
    258

    Läckage trycksida OG9-5

    Började med att jag drog på en bit över 110 innan en avfart. Körde in något kvarter och parkerade.
    Efter några timmar var man iväg igen och bilen pyser ordentligt vid laddtryck. Bil känns segare än vanligt.
    Ladd ligger på ynka 0,8-1,0bar och mair ligger ca 200 ÖVER mreq. Inte bra.
    Kan köra 15min utan problem och letar efter fel i slangar, dump etc när jag väl kommer hem. Sålänge man inte satte plattan i mattan så kunde man köra normalt.
    Efter att inte ha hittat något får bilen stå och vänta till söndagen var tanken. Men magen ville annat och det blev en färd till. Men nu kan jag knappt köra alls. Går jag över 2500rpm vid trafikljus etc så skjuter mair till det dubbla av mreq(!!!). Inte bra x2.
    Bilen grubblar till och dör, blinkande motorlampa och felkod p1390.

    ”Description: Misfire detected, random - fuel level low
    Cause:
    Wiring, connectors, injector(s), fuel pump relay, fuel pressure, mass air flow (MAF) sensor, intake leak, fuel level”

    För att komma hem så nollade jag felkoder och begav mig hem med gasen under 2000rpm. Motorn låter hur fint som helst, men får känslan av att turbon laddar över och stryper sig själv. Ladd ligger dock på en halv bar vid det tillfället.

    Kan tillägga att jag ligger på reserven och det fanns några liter kvar i tanken.

    Tänkte trycksätta systemet imorgon men någon har kanske någon fundering på vad det kan vara.
    Skjutit IC kanske?




    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Senast redigerat av kitqeb den 2019-05-10 klockan 23:04.
    BioPowered Saab 9-5
    400 Hk /490 Nm
    1490mg/c 2008

Liknande ämnen

  1. Läckage trycksida, ng900 -98
    Av gaeddan i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-14, 11:17
  2. piiip viiiiin ljud från trycksida turbo
    Av tobbe_n i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-25, 19:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •