Sidan 24 av 25 FörstaFörsta ... 1422232425 SistaSista
Resultat 461 till 480 av 482

Ämne: Saab 900i med T16 -85 och 900i 8v -88 *Sjävlskadebeteende?*

  1. #461
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    Äntligen så gick jag från



    Till










    nu ska jag bara lista ut vad nästa steg är
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    8 användare gillar detta inlägg


    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  2. #462
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 797
    Medlem#
    3471
    Nu är du ju igång så det löser sig
    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  3. #463
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    nästa operation blir att tvätta motorrummet, det ska bli... Spännande... att se om jag får upp den för backen och in i verkstaden igen
    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  4. #464
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 938
    Medlem#
    5849
    Ser fram emot att få se vad som döljs under all smuts!
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  5. #465
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    jag har RÖRT den vita! det är la så mycket som kan sägas.

    T16 motorn har fått ny packbox bakom vevaxeln och ny O-ring till oljepumpen med, det behövdes verkligen. jag har inte monterat tillbaka remskivan dock, behöver bygga en låsning till svänghjulet först.

    där finns det inga bilder. men jag har bilder på den monterade krängningshämmaren fram!

    Om nån ska montera en så rekommenderar jag att lossa styrväxeln, jag gav mig fan att det inte skulle behövas och det tog 45 minuters effektivt slit och bankande tills den till slut hoppade rätt.



    krängningshämmarens inre bussningar har ett överfall som håller bussningen. På og900 har detta överfall 2 pinnskruvar. Att hitta ett par fräscha överfall till og900 gick jag bet på, jag fick dock tipset att 9000 har samma överfall fast utan pinnskruv, dom använder lös bult och mutter.

    Såhär ser 9000 ut i usel bild. kostade 50 spänn för 2 nya så det högg jag på!



    Lös bult och mutter funkar inte på og900 så jag gick på metoden att svetsa dit en mutter i varje hål.
    Såhär i retrospektiv skulle jag satt en skruv...

    när jag skruvade i lång nog skruv för att gänga i för att klämma ner överfallet över bussningen så blev den så lång ovanför bussningen att den tog i inre styrväxeldamasken...

    så jag fick ha långa skruv att dra ner överallet, sen byta 1 skruv i taget av dom till kortare. jävla meck och trångt är det med. och kladdigt. väldigt kladdigt...

    Det var det med den vita!

    __________________________________________________ _______________

    Den svartadå! Den har fått sommardäck, det involverade lite specialgrejjer (såklart).

    Jag har jag problem med vibrationer fram med sommarhjule.

    Jag felsökte och hittade att med 5mm spacer (som krävs för att inte fälgen ska ta i fjäderkålen) så fick fälgen ingen navcentrering.

    Detta löstes med lite specialspacers så att fälgarna (som är 72.9mm) centrerad mot 65.1 navet och hamnade 5mm ut.

    Vackra saker.







    Bifogade bilder Bifogade bilder

    7 användare gillar detta inlägg


    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  6. #466
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    Efter att ha bytt, vattenpump samt olja i motor och växellåda på den vinröda så tog jag tag i läckaget på fördelaren.
    plockade isär den och beställde en ny packbox (sitter en liten packbox inne i fördelaren på fördelaraxeln). Jag beställde onsdag kväll med brev och brevet skulle komma på fredag. Tror ni postnord har dragit ner utdelninge till varannan dag? såklart. tror ni "varannan dag" var fredag? NEJ det var torsdag och Måndag...

    så helgen blev lite långtråkig...

    jag va nere på gården där den vita står i en verkstad och tittade ut över fälten på solnedgången...mys.
    Äsh, jag tittar på den vita så den är kvar

    Helt plötsligt sitter jag i förarsätet och försöker skruva bort inredningen när nästan 90% av verktygen är hemma

    Målet? att få bort mätarhuset.

    Förutom avsaknad av belysning på vänster sida och att belysningen på högersidan inte gick på reostaten så gjorde den såhär

    https://www.youtube.com/watch?v=ALO5v5cIhlQ

    varför? jo... friskt kopplat- hälften brunnet!





    Sladdar till ljusvredet, inlödda på siften där och sen ivåldat i huset igen...



    lite brunt kring lamporna





    smält var det här!
    Troligtvis har reostaten lagt ner och sen har FixarFrasse vart framme och..löst problemet

    Den här uppdateringen hamnar under kategorin "One small uppdatering for forat, one giant leap for Broberg" eftersom detta är första gången jag skruvat på bilen sen mitten av februari. jag har vart så jävla less ens vid tanke på den och det har varit mycket annat. men nu har det tänts en gnista.

    jag är också fruktansvärt trött på min svarta bil, det hjälper motivationen efter den andra sommarbilen. eller sommarbilen.. den andra 900an!
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    8 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av M.Broberg den 2022-05-17 klockan 09:27.
    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  7. #467
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 797
    Medlem#
    3471
    Häng i…

    1 användare gillar detta inlägg


    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  8. #468
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    Nu har jag lagt ett par kvällar på stereon i den svarta och (äntligen) flyttat över 6x9orna från sedanen.




    Nu ville jag inte sätta dom på hatthyllan. dels för att den ibland trillar ner efter att ha blivit bananformad genom åren.
    Men sen är det ofta man tar bort den på CC för att komma åt att lasta osv…


    Jag började snegla på andra lösningar och tittade på hållaren till nackstöden.. kanske fanns nått?


    jag började med att riva bort tyget från ett nackstöd och hittade en bra metallplatta med 2 fina hål..




    Nackstöden vändes 180 grader mot hur dom sitter i bilen, här ser vi till vänster hur jag bockat om det ena och till höger är det som är orört.
    Detta går att använda!



    Lite jobb med hammare, städ och skruvstycke (jag älskar att ha tillgång till ett ordentligt Städ

    - - - Uppdaterad - - -

    nått verkar strula och jag får inte in hela inlägget som jag gjorde på SSK forumet, kan inte lägga till något mer i inlägget.

    Hinner inte feppla med det just nu, resten kommer kanske senare.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    3 användare gillar detta inlägg


    Senast redigerat av M.Broberg den 2022-06-03 klockan 09:09.
    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  9. #469
    Steg 1 Slave_joes avatar
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Vingåker
    Inlägg
    1 335
    Medlem#
    5254
    snygg lösning
    Johan Brandt <-- Garaget.org
    Projektet SAAB 900s -91
    STCS: #5254 SSK: #6777
    SAAB 900s -91 SAAB 9-3 Griffin -12

  10. #470
    Steg 3 Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 797
    Medlem#
    3471
    Kul lösning. Hur funkar det med passagerare bak?
    //Björn
    Västerås
    Medlem #3471
    Mr_SunBear @ Garaget

  11. #471
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    med passagerare bak? bra fråga! jag har provsuttit och mitt huvud tar i innertaket innan det tar i högtalaren. jag är inte skitlång (1.7 och jag tror inte det ska vara nått problem för kortare passagerera heller om dom vill undvika det.

    eftersom steren har 2 par lågnivåutgångar och den ena är "Sub" och den andra "front" så fick jag stifta om iso kontakten så att framhögtalarna drivs som bakhögtalare. Då kan jag justera balansen med fadern och finlira det sista med steget inkopplat som Front.

    det blir bakvänt för är jag kör fadern frammåt så åker ljudet bakåt och tvärtom.

    nu är jag precis hemkommen, vi åkte vid 10 igår förmiddag. resan har gått från Halmstad via varberg (lämna den vinröda för polering iför festivalen) sen vägen över borås till farföräldrarna Ekedalen (en kvart från Tidaholm). en tur till hjo, tillbaka till Ekedalen för natten. imorse gick jag upp 6,50 vilket tog emot kraftigt på en söndag, sen gick resan till Mullsjö för att assistera/ bevittna arbetet att ta ut morfars gamla bil ur ladan (rensning av dödsbo). Han körde in den där 1968, jag kommer uppdatera mer vid senare tillfälle så det blir lite av en teaser.

    Sen bar det av hemåt. totalt blev det 57 mil och en förbrukning på 0,74 mätt vid pump vilket är helt klart godkänt.

    men ja, det hände ju en liten grej



    mellan Borås och Ulricehamn Bilen dog mitt på 100 sträcka med vägren byggd av satan själv.

    felsökning hittade att säkringen till Trionics huvudrelä gick sönder så fort bilen fick belastning.

    Att stå och felsöka mer var totalt livsfarligt med bilarna som swishade förbi 1 meter bort i 100 knyck, precis då kom en bärgningsbil som var på väg till en anann längre bort. han körde oss och bilen till närmsta avfart.

    Under tiden i bärgningsbilen rådfrågade jag mina vänner, ett tips kom "ryck sladden till magnetventilen". Så jag gjorde det, bytte säkring och... ja det var slutet på det felet det var alltså inte magnetventilens säkring som gick utan den som matar huvudrelä med tändkasett osv.

    Sen åkte vi vidare med GLT på 0,3 bar. går inte lika bra som med 1.4 bar men hem kom jag.

    jag ska replikera felet och byta magnetventil. kanske är boxen som strular eller nått. men Det blir efter festivalen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  12. #472
    Steg 3 Johan-99T16s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Bäckefors
    Inlägg
    3 051
    Medlem#
    2661
    Tråkigt att det bråkar, men förhoppningsvis löser du det efter festivalen.
    Senast redigerat av flaset den 2022-06-07 klockan 08:38. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Johan Carlsson#2661
    Saab 99 Turbo16
    Saab 9-3 SportCombi VectorActive 2.0t BioPower-08

  13. #473
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    Bilen funkar oförskämt bra om man tänker på följande.

    Den tickar och det viner rätt ordentligt från nån rem (får fixa det med) temp mätaren står klippstabilt på liiite mer än 2/3 av temp skalan (Ska byta termostat...igen) blir varmt i kupén med varm motor.

    Den har varit trimmad sen 1985 och garanterat buskörts av alla 16 brukarna. oljekylaren är en från en gammal T8 och sitter bakom kylaren. mindre än org T16 oljekylare och dessutom bakom kylaren istället för i fritt flöde..

    Ändå är allt fint under ventilkåpan, den läcker olja nånstans som jag inte hittar, växellådan är org från 85 och den viner itne ens. oljan var nog aldrig bytt när jag bytte 2019. 85 låda och 7ans primär ger långa växlar vilket passar denna bilen fiiint.

    jag köpte den av en kille i Luleå och dom var ett gäng som brände runt i den med 1.4 bars ladd justerat med en tryckregulator, inge jävla APC (om jag mins rätt) tills nått sa POFF och den bara gick 0,7.. WG membranet har sett bättre dagar

    Returen på bränsleslangen var ihopklämd utan stödhylsa = helt igensatt och pumpen gick på övertrycksventilen hela tiden. Den låter jävligt illa, men det är org pump sen 85 det med och den levererar till T5 suite steg 3 utan några problem.

    dom nytilllverkade handbromsoken tappar justeringen typ direkt och det har vart lite tjall med ett slitet batteri i vinter men annars har den funkat UA sen jag T5 konverterade den. och när den går... ja ass det finns bra många snabbare bilar, 9-3an jag hade var snabbare. men den här KÄNNS så jävla snabb. det skakar, vibrerar, tjuter av insugsluften och när laddtrycket kommer då gör det det med besked.

    jag hatar bilen emellanåt, den är högljudd o brötig, usel att dra släp med (pga att den saknar ladd under 3000 RPM så blir 80 på 5an för klent i uppförsbackar) saknar AC och farthållare..Men den levererar samma nivå hela tiden. Dessutom drar den inte så farligt (ca 0.3-0,4 mindre i stan än min gamla 9-3) och kostar 2000 om året i försäkring, bes och registerhållningsavgift.

    men allt detta glöms när sommaren är här, asfalten och däcken är så varma så att det greppar på 2an till 4500 rpm (sen släpper det oavset väder) och bara mata i 3an... jag är uppe i 120 när jag släpper men 9-3an var inte samma känsla i 220. DET är bra för ekonomin och körkortet :P

    Så ja det är lite hat-kärlek.

    Det som ska fixas framöver är Magnetventil, byta Termostat till en 82 graders, släppa remmarna och felsöka vinet därifrån (borde kanske byta alla 3 remmarna).

    den dåligt lagade skärmen höger bak har byggt en konstig skärmkant som sitter 5mm för långt i och runt 3-5mm för långt ner vilket gör att det tar i bakhjulet när det sitter passagerare i bilen och är en liiiten grop i vägen. jag är INTE sugen på punktering så för att kunna bruka bilen så krävs fdet åtgärd.

    99ans SSR skärmbreddare runt om lockar. jag har spacer till där bak, fram får jag la lösa det. friskt kapat hälften vunnet även om det tar i att kapa i friska skärmar.

    3 användare gillar detta inlägg


    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  14. #474
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    Saabfestivalen avklarad och kul var det.




    Det märktes att det inte var min bil vi körde till festivalen denna gången dock.



    Jag vet inte, jag är la störd. Men att köra till träffen, vara där, och köra hem och det enda jag gjorde var att tanka när jag kom hem??


    Jag är la en drama queen för jag saknar det där när bilen pajjar, när nått strular, när man får improvisera och allt ser hopplöst ut för att sen lösa sig.



    Eller bara som festivalen 2013 när konpinenn till växellådan flög ur nära SDCC. Allt va löst på en timme.



    Mitt bäste träffminne är nog ändå från gävleträffen när jag inte ens fick ner nyckeln i låset på DKD helt plötsligt och fick tjuvkopplar bilen och ta bort backspärren på träffen med snällt utlåtande verktyg hejarop och massa hjälp..


    Såatte... Kanske skulle ta min svarta till Gävle?



    Jag får klura på. Om jag lyckas lösa farthållare så ska jag lobba för det!


    Det kan ju inte mer än o gå åt helvete
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    2 användare gillar detta inlägg


    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  15. #475
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    Just det, turen till Tidaholm för en vecka sen styft när bilen strulade utanför borås gick sedan till Mullsjö för att vara med när morfars gamla bil togs ur ladan.

    https://www.youtube.com/watch?v=8sOm...TPY7qTHr93R1GY

    mer info kommer säkert här o där men det går att följa lite mer kring bilen på Julles youtube kanal
    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  16. #476
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    För en vecka sen var det äntligen dags att fimpa extraljusen och montera Kromgrillen. jag har inte använt extraljusen alls, dom har gått med kåpan på hela tiden eftersom ljuset är för gult för att matcha mot LED rampen.



    Nytvättad med krom.. så mycket vackrare!



    Spontanåkte på en bilträff lite norrut en varm sommarkväll med alla rutor och takluckan öppna (underbart) och stötte på min vän Peter och hans vita 900. Såklart hamnade jag bredvid honom vilket är kul och så… bara det att hans är Så mycket finare än min fula bil, som ser fulare ut.




    fantastiskt hur stor skillnad det är på en trubb utan Aeropaket och en facelift Aero!


    Just nu håller jag på med föräldrarnas cab, det small till och kylfläkten lät som fan. Visade sig att den pajjat lite..




    Att hitta ny fläkt till en 01 aut var lite knepigt men det gick. allt monterat och klart så fyllde jag kylvätska




    kylaren har tydligen tagit stryk och läcker som ett såll..
    ny kylare kommer idag, bilen ska till norra Tyskland på tisdag.. ingen stress, ingen press!
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    2 användare gillar detta inlägg


    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  17. #477
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 938
    Medlem#
    5849
    Japp, mycket bättre med kromgrillen och framförallt utan extraljusen!
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  18. #478
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    Tanken med extraljusen var just ljus, att det skulle bli lite längre ljusbild.

    men då krävs nog xenon, och det är rätt kasst häromkring eftersom det är så mycket bilar ute och man måste blända av/på ofta.

    stora starka LED får inte plats i extraljushuset och halogen... ja det va lite fånigt.

    led rampen ger otroligt brett ljus men inte så långt som jag vill, trubbnos utan extraljus kommer inte på tal, nästintill livsfarligt.
    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  19. #479
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 383
    Lite off-topic

    På resan där den svarta dog på motorvägen så diskuterade jag och farsan återigen att jag borde cykla dom 2 kilometerna jag har till jobbet för att spara på bilen och spara pengar. En cykel kostar ju pengar hade jag kommit fram till, 500 spänn för en trasig stulen sak som knappt rullar lockade mig inte. Till slut sken farsans ansikte upp, hans farfars cykel stod i föräldrahemmet utanför Tidaholm dit vi var på väg med ett cykelställ i bagaget. Cykeln hade stått under garaget i ca 40 år, flyttad nån enstaka gång och ventilen fram var snodd till en skottkärra. Men den var gratis och det mesta funkade tills jag provkörde och 1 av 2 vajrar till växlingen gick av.
    Sagt o gjort så lastade vi på den på 900an och körde vidare.

    Bild från nästa stopp, när morfars gamla Pontiac togs ur ladan och försvann norröver.



    Igår kände jag att jag hade fått ordning på min mer eller mindre antika cykel så jag bestämde mig för att testcykla till jobbet, jag har då bara 2 kilometer dit och att köra bil känns väldigt slösaktigt när cykelvägarna är fina och solen skiner.






    Växlarna har strulat en hel del men nu fick jag den att växla Typ OK kanske eventuellt. Men den växlade ibland, oftast när man justerade spaken.


    Till jobbet gick det bra, nedförsbacke och medvind hjälpte såklart.


    Att det totalt saknas nån form av stötdämpning i cykeln eller däcken är inte optimalt, varje gruskorn slår in en spik i ryggraden och vibrationerna gjorde att händerna somnade.



    Hursomhaver, till jobbet gick det på som bara den.

    Jag vände för att köra hem. Jag börjar nästan direkt med att köra ner i en liten tunnel under en väg, smart som jag är så växlar jag upp för att bygga så mycket fart det går i nerförsbacken.


    När uppförsbacken börjar växlar jag ner, eller snarare, jag drar i spaken, nått klickar till ganska högt och den växlar inte ner. Att den inte växlar ner direkt bekymrar mig inte, det har hänt förr.


    Men när jag har bankat och dragit i växelväljaren och haft mig och FORTFARANDE har i högsta växeln så blir jag irriterad. Jaja, jag ska bara nån kilometer hem.


    I kraftig motvind.


    I konstant uppförsbacke.


    När jag inte cyklat på 9 år (på riktigt).



    När jag kommit hem så tog jag ett par djupa andetag och felsökte. Det verkade som växelföraren inte drog i den ena sidan wire. Jag plockade av, och isär växelföraren och insåg då att en liten plastbit hade gått av.


    Nu har jag lagt epoxy lim på den som får härda ordentligt över natten så kanske cykel Förhoppningsvis funkar mer än 2 kilometer nästa gång.





    och kan man montera stötdämpare och ha lite högre däck på en gammal crescent? Bara en tanke .
    och icke-hala trampor som är anpassade för nån med större fötter än storlek 36 behövs. och att fixa lamporna så det lyser skulle vara bra.

    fortsättning följer på den gamle cykeln, kostnad per mil är fortfarande väldigt bra men det kommer säkert balla ur det med.... när jag cyklade satt jag och önskade mer Caster på framhjulet för lite stabilitet på rakorna.. >

    det är helt klart farligt att ha vinkelslip och svets för tankarna börjar vandra
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    __________________________________________
    Projekttråd på min 900 T16 -85 och min 900 i8 -88

  20. #480
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 516
    Växelnav har dålig verkningsgrad. Från Tidens Cykelbok av Staffan Skott fås att direktväxeln är ganska bra med 97,5% verkningsgrad men låga växeln har bara 85,5%. Det blir således extra bra träning i uppförsbackarna.

    Jag rekommenderar att du skaffar en bättre cykel med kedjeväxlar så blir det mycket roligare och lättare att cykla. Jag har en gammal Miyata hybrid (ungefär en racercykel med rakt styre) som är i perfekt skick fortfarande. Kedjeväxlar kräver lite underhåll och justering ibland men fungerar mycket bra om man sköter om dom.

    3 användare gillar detta inlägg


    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

Liknande ämnen

  1. Saab 900i 8v totalrenovering
    Av chr1k0 i forum Projekt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2022-02-17, 19:02
  2. Saab 900i 2,0
    Av knebus i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-01, 01:08
  3. Trimma saab 900i -85?
    Av Grotesk i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-06-28, 01:10
  4. Saab 900I 16V Vs Golf GL ^^
    Av Jonis_G i forum Allmänt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2005-11-26, 22:39
  5. Topplockspackning Saab 900i 8 v -88
    Av Johan321 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 13:33

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •