Sidan 15 av 30 FörstaFörsta ... 5131415161725 ... SistaSista
Resultat 281 till 300 av 598

Ämne: Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08 *T16 har landat*

  1. #281
    Som någon som har både Bose QC35 II samt XM3 så skulle jag faktiskt rekommendera Bosen över Sonyn för en anledning för priset , annars är de rätt lika när de gäller ljud och ANC Bose:n går ner till 1790kr då och då och det är ruskigt värt, körde min från webhallen för 1790kr förra sommaren.


    Enda jag egentligen kan klaga över är väl att de kopplar ner sig om använder dem i discord efter en stund

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  2. #282
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Har Bose ändrat något med firmware eller app settings till QC35II? För i februari 2018 var de inte i närheten av "rätt lika när det gäller ljud", fanns inga justeringsmöjligheter och ljudbilden var trist platt, i jämförelse med Sony XM2 lurarna vilka hade mer "tryck" och justeringsmöjligheter, vilka inte blivit sämre ljudmässigt med XM3.

  3. #283
    Citat Ursprungligen postat av Fredrik / 1941 Visa inlägg
    Har Bose ändrat något med firmware eller app settings till QC35II? För i februari 2018 var de inte i närheten av "rätt lika när det gäller ljud", fanns inga justeringsmöjligheter och ljudbilden var trist platt, i jämförelse med Sony XM2 lurarna vilka hade mer "tryck" och justeringsmöjligheter, vilka inte blivit sämre ljudmässigt med XM3.
    Japp lurarna uppdaterar rätt så regelbundet faktiskt, sedan vet jag inte om de har ändrat något men skulle chansa på det

    https://www.bose.se/sv_se/support/ar...es-qc35ii.html

    Saab 9-5 Aero 2011 2.0T (A20NFT) - 220HK/350nm
    6 växlad Automat
    Projekttråd: Nico's Sista Saab

  4. #284
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Möjligen att Bose Connect Appen uppdateras frekventare, men firmware var ett tag sedan & 4.5.2 är den senaste från 12/6-2019, vilken varit hårt omdebaterad gällande ANC prestanda sedan den lanserades. Dock verkar Bose inte ha justerat ANC koden vid den senaste uppdateringen.

    Jag hade QC35II f/w 2.2.1 när jag gjorde mina tester.

    Men Bose har varit duktiga att ta den massiva kritiken på allvar och undersöka noga. Dock verkar det som att det inte är något f/w problem enligt deras rapport/slutsats.
    https://community.bose.com/t5/Around...on/td-p/285738

    Alla produkter är ju olika och passar olika bra för olika personer. Det som passar för mig, kan vara helt fel för någon annan. Så det bästa, om man har möjlighet, är att prova själv för att uppfylla de kriterier man själv önskar.

  5. #285
    Helt original
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    533
    Medlem#
    6866
    Detta kit skulle ju passa rätt fint om man nu ska köra lite retro.

    https://www.tradera.com/item/405956487

    1 användare gillar detta inlägg




  6. #286
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Ta det på rätt sätt nu, det är intressant att läsa synpunkterna men Jag hade föredragit en separat tråd för att hantera dom finare diskussionerna kring olika lurar, istället för i min projekttråd

    2 användare gillar detta inlägg



  7. #287
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Gamla goa grejor. Ser ut som en 3:e generations Pioneer KP-707G som kom 1981.

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av M.Broberg Visa inlägg
    Jag hade föredragit en separat tråd för att hantera dom finare diskussionerna kring olika lurar, istället för i min projekttråd
    Hel rätt.
    Kan en moderator bryta ut inläggen om headset till en egen tråd i t.ex. offtopic eller annan lämplig placering.

    1 användare gillar detta inlägg



  8. #288
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Huddungeby
    Inlägg
    150
    Medlem#
    -
    En liten fundering? Om man har lurar på sig med musik i när man åker en OG 900 med turbo motor. Hör man då verkligen det som är en av orsakerna till att man åker en Saab Turbo. Det ikoniska avgasljudet!
    Göran i Björnarbo

    3 användare gillar detta inlägg



  9. #289
    Individuell mappning Fredrik / 1941s avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    9 110
    Medlem#
    1941
    Mitt användande av ANC headset är enbart vid transporter typ pendling eller andra "transportsträckor" utan passagerare, oftast utan musik för att bara dämpa kupé buller. Används ej vid nöjeskörning typ min Aero V6 Hirsch-Performance med Hirsch-avgas, där har jag inte ens radion igång.

  10. #290
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2018
    Ort
    Huddungeby
    Inlägg
    150
    Medlem#
    -
    Mitt Saab åkande är ju enbart hobby just nu . Har fått för mig att bilen som tråden handlar om ligger på samma plan en nöjes bil, å där skulle det ju passa med en tids typisks speldosa även om man inte lyssnar på den.
    Göran i Björnarbo

    1 användare gillar detta inlägg



  11. #291
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Är egentligen bara när jag matar dom 70 milen enkel till Gävleträffen som jag försöker åka på varje år, då är det rätt gött med lite tystnad ibland. Senaste gångerna har jag inte kört ensam och då sitter man ändå och pratar (skriker) hela vägen. Blir 140 mil på 2 dagar, 70 mil upp på lördagen sova till söndagen, träff, sen vid 15-16 när träffen slutar så hoppa in i bilen och köra hem

    Dock kan det bli knepigt för vissa ANC lurar att palla med när vinden slår mot dom. Varför slår vinden mot dom? jo alla rutor är öppna när det är 30+ ute och strålande sol.
    Jag jobbar på att skaffa Farthållare men AC däremot kommer troligtvis aldrig hamna på denna bilen, om inte annat tar det viktig plats från min kära intercooler.

    mina trusty gamla peltor med aux in gör jobbet rätt bra fortfarande vid dom situationerna även om dom är utan ANC.

  12. #292
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Händer lite småsaker, jag brukar jag uppdatera från min stationära dator och jag kan eventuellt ha märkt hur länge det gick att överklocka den och inte blåsa rent kylarna innan CPUn dör helt.



    Man ska damma ur saker ibland!

    så det blev lite dyrt med nya delar i veckan. Alltid bra att påminnas kring faktumet att trimma är kul men att underhåll krävs.

    detta är inte bra underhåll av en CPU kylare.

    Bifogade bilder Bifogade bilder

  13. #293
    STCS Styrelse
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Götene
    Inlägg
    684
    Medlem#
    116
    På den fläkten spelar det ingen roll om man har dyr eller billig kylpasta

    Ha det gött, Sven

    2 användare gillar detta inlägg


    VVFB (Våga vägra facebook)
    99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007

  14. #294
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Ujuj ja det där såg ju inte lysande ut gällande kylning. Hoppas du får snurr på grejorna igen och inte steker mera hårdvara framöver. :P
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  15. #295
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Datorn blev dammsugen, fick nytt moderkort, ny CPU och nya minnen så den tuggar på fint nu.

    Övrigt så har jag pillat mycket med andra bilar inkl min nya kombi. 900an har jag mest kört omkring i när det varit glassväder

    upptäckte en dag när det va sådär 30 grader och strålande solsken att min nya fina Speedparts värmekran glappar i kugghjulen med resultatet att värmen inte stängs av helt. Den som åkt og900 på vintern vet att det inte krävs att värmekranen är mycket alls innan det blir riktigt varmt.

    Så i vinter ska jag byta värmekran. Igen. Jag har fått tag på en begagnad saab org denna gången som Förhoppningsvis funkar bättre än Speedparts, det enda som saknas är O-ringarna.

    Precis innan jag åkte till Norrland tog jag och bytte strålkastare till några som låg i källaren, inte nya men ganska fina.



    för den som inte ser så är den nya till vänster och den gamla till höger.



    stort lyft, men det är svårt att se utan en före/efter bild. skulle bytt 1 i taget

    Bilen har stått ute vilket tydligen nån eller bägge katterna älskat. Köpte en telefon härom veckan och har lekt lite med kameran. Fantastiskt vilken skillnad det blir på nästan 3 år nyare modell.



    nu är det vinterförberedelse och småpill på 9-3an som väntar. og900an får Eventuellt extraljus så jag överlever hösten utan att krocka med allt möjligt tjaffs. trubbnosens H4 är inte riktigt bra på mycket utom mysbelysning
    Bifogade bilder Bifogade bilder

    4 användare gillar detta inlägg



  16. #296
    Steg 5 joH900s avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Inlägg
    5 147
    Medlem#
    7182
    Kolla spänningen framme vid lampsockeln när du har halvljus och helljus på, min hade sjukt högt spänningsfall, ca 2volt, vilket gör extremt mycket för ljuset.

    Rekomenderar denna, kabellängderna stämmer bra för att kunna göra en snygg montering på og900.

    https://www.biltema.se/bil---mc/bilb...are-2000040790

    Sprätt bort gula äckliga höljet och ersätt med svart eller tejpa med tygtejp för kabelhärvor så ser det OEM ut.

    Kombinera sen med vettiga lampor, typ Osram NightBreaker Laser eller liknande så blir det stor skillnad. Jag gjorde en sak i taget och varje gång så var det en uppgradering som gjorde att halvljuset upplevdes som helljuset var innan typ.

    1 användare gillar detta inlägg



  17. #297
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    det va ett bra tips!

    jag ska montera extraljusen som ligger och skräpar. Nån gång.

    det är lite jävla äckeltight att få in ett extraljusfäste bakom kofångaren, nån tjomme satte en 3" intercooler så kofångaren trycker på plasten bakom som i sin tur trycker på intercoolern

    1 användare gillar detta inlägg



  18. #298
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Säg den lycka som varar...idag tittade jag i backspegeln och såg mitt ganska nyligen o klädda innertak hänga..



    Får se om det blir värre, det är där jag stretchat tyget mest då förhoppningsvis blir det inte värre.
    Sen hur det ska lösas är en annan femma


    Känner mig ganska less just nu.. Värmekran som inte stänger, strulade tankmätare och nu detta..



    Ska nästan bli skönt med vinter snart så jag kan riva ur typ allt och byta hjulupphängningen... nått lite roligare att tänka på.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  19. #299
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Charmen med gamla grejor. Bit ihop o ta en sak i taget.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  20. #300
    Steg 2 M.Brobergs avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Halmstad
    Inlägg
    2 626
    Gamla grejer har jag mindre problem med när dom strular.

    det är alla nya eller nybytta jävla saker som strular som jag stör mig på till förbannelse.

Liknande ämnen

  1. Nya försäkringspremien har landat in, +32%!!!
    Av -94 9000 2,3T cse i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2018-01-09, 12:38
  2. Saab 900i -86 defekt!
    Av Petch i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 10:15
  3. Passar Saab`s 900 T16 motor i En vanlig Saab 900I Från 1990?
    Av Jonis_G i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-05-10, 00:05
  4. Nya turbotrycket har landat.
    Av MrLila i forum Allmänt
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-10-12, 23:36
  5. Tidtagarutrustningen har landat !
    Av Sonesson i forum Styrelsen informerar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-14, 22:55

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •