man behöver en 8ans insex att kapa så den blir kort nog att få emellan subframe och låda. jag behövde en förlängning för att få mer kraft, en 17s ringnyckel gjorde susen.
annars är mitt tips att lossa påfyllning och nivåplugg före du lossar bottenpluggen och tömmer oljan. Även att ha bilen i någorludna jämn nivå när man fyller på.
det svåraste var att fylla på, jag slaktade korken till en av flaskorna växellådsolja och tog röret därifrån, tejpade på en mindre tratt på den så att röret räckte ner till hålet. lite pill med det och man tar vad man haver. en tratt med slang på funkar nog lika bra.
------------------------------------------------------
Slutet gott allting gott?
dagen började med en tur till biltema för drivknutsfett och klammer.
sen bankade jag fast rullen på tripoden med en gummihammare och monterade ihop allt och i med olja.
Provkörningen genomfördes och det enda felet som upptäcktes var att bromsarna tog skumt. Lite felsökning gav att fjädern längst ut på OKet hade hoppat ur ena hålet, ploppade i den igen och nu funkar allt fint.
nu har jag bara 1 problem kvar men det är inte akut.
vid en provdragning av hjulbultarna fram i fredags så gick en av innan momentnyckeln klickade. Jag hade av hjulet och det ser ut som att det kanske går att få grepp om den om jag tar bort bromssivan.
Jag har ju 4 till
det har varit 7 jävligt jobbiga dagar där jag lagt mellan 3 och 4 timmar om dagen på bilen.
just det, det blev en sjukt stor skillnad med powerflex i motorfästet. Nu försöker inte dragläget fly när man släpper upp kopplingen, det bara funkar.