Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vatten/vätskeläckage? NG9-3 TiD

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Inlägg
    27
    Medlem#
    -

    Vatten/vätskeläckage? NG9-3 TiD

    Hej! Gjorde en kraftig omkörning med pärlan nyss, kändes som bilen var mycket snabbare än vanligt fast när jag gick ut ur bilen så luktade det skumt och så läckte det klart, doftfritt kallt vatten från bilen. Det läckte inte från kylaren men är osäker ifall det läckte från ac:n då det var mörkt. Och när jag startade om bilen så fick jag upp servicelampa. Någon som har en aning om vad det kan vara?

    - - - Uppdaterad - - -

    Glömde tillägga att jag har känt lukten förut men det har försvunnit rätt så snabbt och då läckte det inget.

  2. #2
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 864
    Medlem#
    4458
    Servicelampa??? Menar du motorfelslampan (Check Engine)? Isåfall har du felkoder att läsa ut. Börja där. Om du skriver var du bor, t.ex i din profil, så kanske du kan få hjälp med det om du inte har felkodsläsare själv...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Inlägg
    27
    Medlem#
    -
    Fick upp meddelandet "dags för service" på skärmen, men iaf. Gick till min mekaniker och han konstaterade att det det läckte så mycket pga ac:n hade kondenserat mycket eftersom det var varmt den dagen (malmö) och att lukten kom ifrån en liten oljeläcka som släppte en droppe på grenröret.
    Inga felkoder kunde hittas, så fick mitt svar på frågan av min mekaniker 😅

Behörigheter för att posta

  • Du fÃ¥r inte posta nya ämnen
  • Du fÃ¥r inte posta svar
  • Du fÃ¥r inte posta bifogade filer
  • Du fÃ¥r inte redigera dina inlägg
  •