Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Airbagproblem vid stolbyte till annan årsmodell OG9-5

Trådad visning

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    218

    Airbagproblem vid stolbyte till annan årsmodell OG9-5

    Hej på er!

    Bytte framstolarna mellan min bil (95 Aero '00) och kollegans bil (95 Vector' 02). Hans bil är den nyare modellen med annat framgaller iaf. Han hade pilotstolar och kommer knappt använda bilen mera, jag gillar dem och därav bytet

    Gick utan problem och allting verkade kompatibel mellan bilarna, dock så meddelade kollegan just att airbaglampan lyser rött på hans bil efter bytet. Har inte sett det på min bil och vill tro att jag skulle märkt. (är inte hemmavid nu så kan inte kolla)

    Frågan är då om det är någon väsentlig skillnad stolarna/aitbagssystemen emellan, vilket innebär att detta helt enkelt inte kan lösas? Eller kan vi råkad slätt på tändningen innan båda stolarna var på plats igen? Jag är tämligen övertygad om att jag kopplade in elen till stolarna, men vi dubbelkollar detta givetvis.

    Krävs oavsett Tech2 att släcka, koppla bort batteriet en stund hjälper inte om det egentligen inte finns någon problem längre?

    Bilen måste (om)besiktas snart, så att ignorera å köra runt är ingen alternativ (och känns rakt av fel med en varning som detta).

    Bilen finns i Uppsala, ifall någon i traktens har en Tech2 och skulle ha lust att hjälpa släcka?

    Tacksam för tips och förslag!
    Worst case får vi byta tillbaka stolarna, men då måste ff varningen släckas.

    //J

    *edit* en annan kollega har instrument för utläsning/släckning så den biten ordnar sig nog
    Senast redigerat av JorisS den 2019-04-22 klockan 10:30.
    ------------------ Nya PÄRLAN ------------------
    Saab 9-5 Aero -00

Liknande ämnen

  1. Airbagproblem vid stolbyte till annan årsmodell OG9-5
    Av MathiasB i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2023-06-09, 14:42
  2. SID från en annan årsmodell? OG9-5
    Av Ola1986 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-10-29, 21:00
  3. Airbagproblem med en saab 9-3 -03
    Av qwasimodo i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-10, 10:47
  4. [LÖST] Passar motorhuv från annan årsmodell OG9-5
    Av DarkAngel i forum Allmänt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-04, 23:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •