Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Köpa färg till en färgkod som har utgått hos Orio

  1. #1

    Köpa färg till en färgkod som har utgått hos Orio

    Tjena!

    Tänkte fixa och lacka diverse saker till bilen, dock så har min färgkod (Espresso black 289) utgått från sortimentet hos orio...Nån som har tips vart man kan köpa färg, helst i burk

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Ptja, närmaste lackeringsfirma borde väl kunna blanda till en burk åt dig?
    Jag skulle ta med mig en "bit" av bilen som skall få lacken, jag brukar ta tanklocket, och så kan de mäta på den delen och få rätt nyans för din bil.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    feb 2009
    Inlägg
    187
    Senast redigerat av 164161413 den 2019-03-19 klockan 20:17.
    Opel Insignia -18 Sports Tourer

  4. #4
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Eller så menar han kanske burk som till att använda med riktig färgspruta.

    Allt handlar ju om hur stora saker vi pratar om. Om det är några små repor eller en backspegelkåpa, eller en hel front kanske...
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Eller så menar han kanske burk som till att använda med riktig färgspruta.

    Allt handlar ju om hur stora saker vi pratar om. Om det är några små repor eller en backspegelkåpa, eller en hel front kanske...
    Repa på en framskärm som jag ska byta, rost på en framkärn, fixa hundbenet å sånt Så inget som kräver en riktig färgspruta

  6. #6
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 867
    Medlem#
    4458
    Då är det väl sprayburk du menar.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  7. #7
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 493
    Medlem#
    6973
    Bara att låta någon som säljer lack blanda. En kollega köpte Espresso black 289 så hos Lackman i Göteborg. Jag tyckte det var fin färgmatchning på den.

    2 användare gillar detta inlägg


    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  8. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2018
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    85
    Medlem#
    -
    Jag köpte rubb och stubb hos bilfarg.se, dom hade ett bra kit för grundarbetet och sedan köpte jag till lack, färgkod 170 (solid svart).

    Kolla denna tråd där jag kommer att dokumentera mitt jobb med hundben + skärmkanter.
    http://forum.saabturboclub.com/showt...st-hundben-9-5
    Saab 9-5 2.0t Svart Sportcombi Biopower Vector -06, manuell, 26 000 mil. Att göra: laga rost, ventilkåpspackning, A-bussningar
    BMW 220d X-drive Gran Tourer -18

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Hyvens Visa inlägg
    Bara att låta någon som säljer lack blanda. En kollega köpte Espresso black 289 så hos Lackman i Göteborg. Jag tyckte det var fin färgmatchning på den.
    Får ringa dem! tack
    Citat Ursprungligen postat av Joabor Visa inlägg
    Jag köpte rubb och stubb hos bilfarg.se, dom hade ett bra kit för grundarbetet och sedan köpte jag till lack, färgkod 170 (solid svart).

    Kolla denna tråd där jag kommer att dokumentera mitt jobb med hundben + skärmkanter.
    http://forum.saabturboclub.com/showt...st-hundben-9-5
    Tänkte göra samma, Köra Scotch för att ta bort rosten sedan Hagmans CA primer , spackel å färg över. Tror dock jag har jävla mycket rost under kjolarna och under bakrehjulhus

  10. #10
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2018
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    85
    Medlem#
    -
    Tänkte göra samma, Köra Scotch för att ta bort rosten sedan Hagmans CA primer , spackel å färg över. Tror dock jag har jävla mycket rost under kjolarna och under bakrehjulhus
    Tänkte du använda lite rostomvandlare innan CA Primer för säkerhetsskull eller är CA Primer så pass tät att det inte behövs? (Nu är det stor risk att alla som är duktiga på att fixa rost kommer att vrida sig av smärtor).
    Saab 9-5 2.0t Svart Sportcombi Biopower Vector -06, manuell, 26 000 mil. Att göra: laga rost, ventilkåpspackning, A-bussningar
    BMW 220d X-drive Gran Tourer -18

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Joabor Visa inlägg
    Tänkte du använda lite rostomvandlare innan CA Primer för säkerhetsskull eller är CA Primer så pass tät att det inte behövs? (Nu är det stor risk att alla som är duktiga på att fixa rost kommer att vrida sig av smärtor).
    lär nog använda rostomvandlare då osäker om scotch kommer ner i porerna ca primer, spackel och sen färg Snyggt kanske de inte blir men men

Liknande ämnen

  1. Färg/färgkod till 9-3 Aero ratten (2006)
    Av Hneitir i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-03-25, 23:45

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •