Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Köpa ICM1/2/3 på skrot, Hur lägga till med Tech2 NG9-3

  1. #21
    Men en till fråga, medans det ändå finns kunnit folk här.
    I den nya stereon finns det telefon funktion. Men de fanns inte i den gamla.
    På min ratt har jag knappar för detta.

    Vad behövs göra för att jag ska få detta fungera?
    Har vart inne och kollat bland inställningar osv. Men finner inget angående telefon.
    Trycker jag på ”phone” knappen så händer inget.

  2. #22
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 864
    Medlem#
    4458
    Vad menar du med att det finns telefonfunktion i den nya stereon (manöverpanelen)?

    Rattknapparna funkar bara med bilens inbyggda telefon, om den har en sådan. Det var ganska ovanlig utrustning. Det funkar inte för handsfree.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #23
    Individuell mappning
    Reg.datum
    maj 2003
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    8 498
    Medlem#
    6973
    I menyn?
    Det här är sådant som blir fel när man inte reservdelsprogrammerar.

    Integrerad telefon består av ett styrdon som sitter under hatthyllan. Kräver en annan hajfena och så ska den kopplas in på den optiska infotainment-bussen. I princip inget är fördraget. De flesta skulle inte tycka det är värt jobbet.
    9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
    9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
    9000 -85 projektet som spelar död

  4. #24
    Citat Ursprungligen postat av Vfr Visa inlägg
    Vad menar du med att det finns telefonfunktion i den nya stereon (manöverpanelen)?

    Rattknapparna funkar bara med bilens inbyggda telefon, om den har en sådan. Det var ganska ovanlig utrustning. Det funkar inte för handsfree.
    På icmen så finns det en knapp som det står ”phone” på. Tänkte om se kanske är någon telefonfunktion?
    Kanske är jag som verkar korkad och tror de, men det skadar ju aldrig att fråga liksom

    - - - Uppdaterad - - -

    Citat Ursprungligen postat av Hyvens Visa inlägg
    I menyn?
    Det här är sådant som blir fel när man inte reservdelsprogrammerar.

    Integrerad telefon består av ett styrdon som sitter under hatthyllan. Kräver en annan hajfena och så ska den kopplas in på den optiska infotainment-bussen. I princip inget är fördraget. De flesta skulle inte tycka det är värt jobbet.
    Lät rätt komplicerat xD Men på min icm så sitter de en knapp de står ”phone” på. Och första tanken jag tänker då ”coolt, nu kan jag använda telefonen via stereon eller något liknande”. Men om jag förstår de hela rätt, så är den knappen där bara för att ungefär?

  5. #25
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 864
    Medlem#
    4458
    Nej, telefonknapparna på både ratten och ICM:en är bara för integrerad telefon. Alla har dom knapparna oavsett om bilen har integrerad telefon eller inte.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

Liknande ämnen

  1. Köpa en Tech2
    Av Günter i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2017-04-18, 07:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •