Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 73 av 73

Ämne: Svart 9-3 Coupé T5, budget banbil.

  1. #61
    Helt original Dunkens avatar
    Reg.datum
    dec 2005
    Ort
    Gefle
    Inlägg
    619
    Medlem#
    5788
    Nja,där håller inte riktigt jag med.

    Jag upplever inte att det är nån stor fördröjning, så man måste dubbelbromsa för att skiten att funka.

    Har själv kört med Xp8 samt Xp10 och nu Xp12, både till korvmojjen och allmän körning.

    Det bromsar som orginal när dom är kalla, men bara en bråkdel av en sekund så hänger man i bältet.

    Dock min åsikt.
    //Dunken
    Projekt Secret ..

  2. #62
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 045
    Medlem#
    3183
    Jag kan hålla med om det du säger, och det var nog det jag menade egentligen
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  3. #63
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 112
    Medlem#
    7499
    Kör XP8 till vardags (orkar inte byta mellan banträffarna, ett jäkla slöseri egentligen..) och upplever dom som tillräcklig bromsprestanda kalla. Gnisslandet är ett större problem.

  4. #64
    Annonsmoderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 335
    Medlem#
    5849
    Citat Ursprungligen postat av Eindpeng Visa inlägg
    Gnisslandet är ett större problem.
    Äh, tänk på det som "rejsigt" så känns det bättre.. ;-)
    Var inhandlar ni Carbotech-beläggen, allihopa från Pean, eller?

    Mvh
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

  5. #65
    Sugmotor 12175s avatar
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    56
    Medlem#
    12175
    De blev Pean för min del, hämtar ut paketet idag
    Black diamond G12-skivor runt om (308 fram / 286 bak)
    XP10-belägg fram, Black diamond-belägg bak.
    Hoppas att det blev en vettig kombo och så "prisvärt" som möjligt för min del
    OG9-3 Coupe -98 2.0T - pendlar-racer
    OG9-5 SC BioPower -07 2.0t - 240hk (såld)
    NG900 Cab -95 2.0T - 350hk (såld)

  6. #66
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 045
    Medlem#
    3183
    Jag har uppgraderat till 314 fram och 300 bak (från 95an). Stoptech belägg bak.

    Gnissel är inget jag upplever med xp10
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  7. #67
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 402
    Medlem#
    8689
    Jag kör xp8 314mm fram och 300mm redstuff bak på min og 9-3.

    Gnisslar gör den massor, främst i låg hastighet. Mycket poppis när man kör fram till drive through-luckan

    Men ljudet är högfrekvent så tar sig inte så bra in i coupén med rutorna uppe och stör därför inte mig själv.

    Bromsdammet är dock väldigt elakt, har inte lyckats få fälgarna rena sen jag började köra med carbotech.

    Står man ut med ovanstående så upplever jag inte att bromsverkan är dålig alls, utan biter bra även från kall.

  8. #68
    Steg 1
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    1 112
    Medlem#
    7499
    I garaget i mitt lägenhetshus gnisslar det såpass illa att jag använder handbromsen vid manövrar Men som zimm säger, med rutorna stängda är det iaf OK i bilen.

    Bromsdamm går loss fint med Sonax fälgrengöring tycker jag. Men har iofs gråa fälgar..

    1 användare gillar detta inlägg



  9. #69
    Sugmotor 12175s avatar
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    56
    Medlem#
    12175
    Då hoppas man på lite bättre grepp i kurvorna till nästa säsongs bankörningar. Dax att släppa in pendlarracern i garaget för lite uppgraderingar
    Screenshot_20191022-195125.jpg
    DSC_0109.jpg

    2 användare gillar detta inlägg


    OG9-3 Coupe -98 2.0T - pendlar-racer
    OG9-5 SC BioPower -07 2.0t - 240hk (såld)
    NG900 Cab -95 2.0T - 350hk (såld)

  10. #70
    Sugmotor 12175s avatar
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    56
    Medlem#
    12175
    Ny låda, stålomspunnen kopplingsslang, viggenkoppling (fick inse att sinter nog inte skulle bli så bra att pendla med...) och tanken är ju att satsa mer på väghållning än effekt, så jag hoppas viggenkopplingen tillräcklig.
    Fjädrar, dämpare, kränghämmare, länkarmar, bussningar, bromsar, bromsvätska, styrväxelklämma, motorfästen, drivaxlar... Ska bli riktigt trevligt att komma ut o testa bilen när allt är på plats har ju säkert glömt några delar som behövs eller som man borde tagit med vid uppgradering, men de lär jag väl märka...

    2 användare gillar detta inlägg


    OG9-3 Coupe -98 2.0T - pendlar-racer
    OG9-5 SC BioPower -07 2.0t - 240hk (såld)
    NG900 Cab -95 2.0T - 350hk (såld)

  11. #71
    Växellådsspecialist Johan Hs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Borlänge
    Inlägg
    7 045
    Medlem#
    3183
    Härligt mek du har framför dig
    Brumbilar(ng900 2.3T 750hk & og9-5 Aero SC 2.3T & ng9-3 Aero SS 2.8T)
    Gröna Faran - Projektet - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
    Att bygga växellådor är ren o skär njutning! Har Tech II med CANdi

  12. #72
    Steg 1 zimms avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1 402
    Medlem#
    8689
    Det var mycket roligt godis

    vad för dämpare, motorfästen, krängare osv blev det?

    Blir det standardlåda eller skall det i något mera godis i den?

  13. #73
    Sugmotor 12175s avatar
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    56
    Medlem#
    12175
    Önskar att man hade diffbromsat lådan men så blev det inte denna gången tyvärr, får hoppas att ny org.låda fr.-01 håller
    Länkarmar m. polybussningar(KL) och poly runt om inkl. till kränghämmaren fram, styrväxeln(vänster) o bakaxelinf.
    SP styrväxelklämma.
    org.motorfästen med SP motorhöjning på bakre.
    Eibach pro kit runt om, B8 bak, G&M fram+nya lager uppe(osäker på dessa, men får bytas till B8 senare om dom inte funkar önskvärt...)
    BnC ARB26 bak.
    Motul RBF660 bromsvätska, bromsar enl. ovan

    4 användare gillar detta inlägg


    OG9-3 Coupe -98 2.0T - pendlar-racer
    OG9-5 SC BioPower -07 2.0t - 240hk (såld)
    NG900 Cab -95 2.0T - 350hk (såld)

Liknande ämnen

  1. Bur till og 9-3 Coupe
    Av TurboX i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-07-14, 23:35
  2. 900 -97 Coupe skrotas
    Av Mange.A i forum Pryltorget säljes
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-06-08, 22:29
  3. [LÖST] OG9-3 coupé baksäte
    Av Saabturbo__ i forum Utseende och styling
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-22, 10:49
  4. Racingstolar i ng 900 coupe ?
    Av Turbo_Knuff i forum Allmänt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-10-12, 21:35
  5. 9-3 ss coupé??
    Av Nightfly i forum Allmänt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-08-14, 15:42

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •