Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bränsleläckage vid fuelrail NG9-3 B284

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Bränsleläckage vid fuelrail NG9-3 B284

    PART_1550696357244_IMG_20190220_215916_01.jpg

    Var ute och körde, helt plötsligt efter ett gaspådrag så började bilen lukta något enormt mkt bensin...

    Jag tog av insugsdelen och kunde se att det var en slang som satt löst,glappar på den långa armen (det är inte slangen det är den infästningen av metall till metall som glappar) som spridarna sitter på..

    Vad heter denna del? och hur får man av den?

    Var kan man köpa en ny?

  2. #2
    Steg 5
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Torpshammar
    Inlägg
    5 923
    Det är en snabbkoppling för trycksidan antar jag. Den glappar en del helt normalt men den ska såklart inte läcka. Sitter oringar i dem som sällan finns lösa att köpa utan det är oftast hela ledningen. Kan ju vara nå skit bara så en demontering och renblåsning och lite olja kan ju ev räcka. Man behöver ett verktyg man sticker in i dem för att dela dem. Kan gå med en uppslitsad plastslang också. Sitter som tungor inne i kopplingen man ska trycka isär utåt.

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Ja det är var ju den inkopplingnen till spridarröret .. men när jag var där och ryckte fram och tillbaka så fixade det till sig, luktar inte mer och läcker inte mer, var på en långkörning nu i helgen, blev väl 150 mil totallt.. inga problem mer lukt mer
    Så kan man säga att jag lagade det

    1 användare gillar detta inlägg

    gbg


Liknande ämnen

  1. [LÖST] Bränsleläckage OG9-5 -02
    Av Saabtjejen i forum Allmänt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2018-10-06, 20:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •