Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Värde på Saab 9-3 Aero XWD

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Värde på Saab 9-3 Aero XWD

    Hej. Har funderingar på att avyttra min Saab 9-3 Aero Xwd. Vad skulle ett rimligt pris vara? Frågar här hos övriga Saabfolk.
    Absolut fullutrustad SC -09 med Maptunvässad motor (210hk orginal,nu 250hk). Mycket med Hirsch detaljer. Mätarställningen är 8400 mil. Bilen är i ett mkt fint skick. Det finns ej så många med denna spec. Tacksam för svar.

  2. #2
    Exceptionell mappning
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    13 161
    Medlem#
    2555
    Hej och Välkommen till forumet!

    Otroligt svårt att säga.

    Vad är det för fälg och däck, v-däck?

    Manuell eller automat?

    Servad XWD?

    Vart?

    MapTuner eller X medföljer osv.

    Vart i Sverige mm.

    Bilder kan du lägga in.
    http://www.garaget.org/rz
    9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    okt 2006
    Ort
    växjö
    Inlägg
    434
    Medlem#
    8887
    med det miltalet blev man ju intresserad...

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    feb 2019
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -
    Hej. Saaben är absolut fullutrustad. Lite mer info:
    Färgen är Glassgrey med beige Premiumskinn inredning.Manuell växellåda. Däcken är på Sommar 18" v-spoke och Vinter är på Griffin 17" Den har original Navigator, stora BOSE ljudet. Glastaklucka och xenon med kurvljus. Riktiga 4wd med elsd. Bilen är ägd inom familjen sedan 2009. Servad med 5-600 mils intervall. Alltid byte av olja i xwd.
    Alla Hirsch delar är äkta och innebär 4 delad front, bakre diffusor, takvinge, invändiga skinnhandtag och handbroms.
    En riktigt fin Entusiastbil med låga mil (8400 i dagsläget).
    Finns i Västra Götalands län.Har svårt att sätta något pris på denna ovanliga bil, därför hör jag mig för på denna sida först. Har inte bestämt mig om jag ska sälja eller behålla....

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    232
    Medlem#
    -
    Låter underbart;-) Har nästan prick samma, fast carbon grey utan taklucka och diffusorn bak, eftersom jag fick för mig att den inte passade med den avtagbara dragkroken. Min har också gått längre, 19 000 mil, men har å andra sidan sprillans ny "XWD-klump" för 23 papp och litet mer Hirsch-inredning (t ex ratt).

    Tycker de brukar annonseras ut för 75-80, men då har de gått längre och är inte så fint utrustade! Skulle nog prova med att gå ut med strax under 100. Alternativet att få ut det man själv tycker bilen är värd, brukar inte vara så effektivt. Grejen är väl att man sällan får bra betalt får extrautrustningen, men den gör å andra sidan bilen mer lätt-/snabbsåld, vilket ju är värt något. Men din bil låter ruskigt snygg och ägarhistoriken och miltalet är ju fantastiskt! Helst ska du naturligtvis behålla den och verkligen hålla efter så du inte får rost i hjulhusen
    SAAB SC 2,0T Aero (2009) XWD/eLSD (MMXVIII)

  6. #6
    Steg 1 benny900s avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    1 263
    Medlem#
    6770
    Med den utrustningen och milen så skulle jag sätta ut den för 130’ och inget prut. Den som vill ha en sån bil betalar. Men jag skulle inte kunna sälja en sån pärla

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av benny900 Visa inlägg
    Med den utrustningen och milen så skulle jag sätta ut den för 130’ och inget prut. Den som vill ha en sån bil betalar. Men jag skulle inte kunna sälja en sån pärla
    Blir nog extremt svårsåld för de priset tyvärr

  8. #8
    Tycker också du kan prova med ännu högre pris inledningsvis. 149 000 kr om bilen är helt repfri och luktar ny. Kan nog finnas intresse utanför rikets gränser. Lycka till!

Liknande ämnen

  1. Värde Saab 9000 Aero
    Av Johnken i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-09-06, 08:39
  2. Värde Saab 9-3 Aero -01?
    Av deamhan i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-07-08, 16:06
  3. Värde saab 9-3 aero
    Av spacklarn i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-02, 21:08
  4. Värde på en Saab 9-3 Aero -01 7500mil
    Av Aero 9-3 -01 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-05-20, 16:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •