Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Lös slang och anslutning utan slang OG9-5 Automat

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    apr 2022
    Inlägg
    2
    Medlem#
    -

    Behöver hjälp med att identifiera en slang vid motor/växellåda.

    Hej,

    Jag har ett projekt där jag räddar en gammal pärla (Saab 9-5 2.0 BioPower -08 Automat). Hon har fått en hel del nya komponenter den senaste tiden under huven och nu går hon som en klocka.
    Dock finns det två puckar minst kvar. Nya Pendelstag skall till, men sedan har jag hittat en slang som jag inte blir klok på.

    Den fäster i en del under motorn som jag tror kan vara växellådan. Vad är det för slang som är lös?
    https://imgur.com/a/aU9LLDg

    Motorn idlade dåligt på tomgång, men jag har bytt broms och vevhusventilationsslangarna och det löste det.
    Det enda som jag tror misständer är när motorn vid körning är när man släpper gasen och bromsar (nerväxling?).

    Vet någon vart denna slang skall fästa?

    vf03U5D.jpg
    Senast redigerat av flaset den 2022-04-25 klockan 11:03.

  2. #22
    Moderator
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    6 855
    Medlem#
    4458
    Snälla, lägg inte upp bilder på externa fototjänster. Använd forumets bildlagring istället. Risken finns annars att externa fototjänster slutar fungera eller konton avslutas och då förvinner foton till trådar fär på forumet.
    9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
    Projekttråd: Hot Chilli Project

  3. #23
    Moderator flasets avatar
    Reg.datum
    sep 2004
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    2 994
    Medlem#
    5849
    Hej, välkommen hit!

    Om du tar reda på var slangens andra ände är ansluten så tror jag att det finns större chans att vi kan hjälpa dig med detta.

    // Andreas
    9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •