Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: NG9-3 Aero MY05 hackar vid gaspådrag.

  1. #1
    Steg 1 daspunners avatar
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    1 333

    NG9-3 Aero MY05 hackar vid gaspådrag.

    Ja, som rubriken lyder. Skulle behöva lite uppslag för felsökning. Runt 3000 varv vid gaspådrag så hackar bilen. Ingen motorlampa tänd. Vad tror ni?

    Har ej sett bilen i fråga ännu, bara fått förfrågan om att läsa av eventuella felkoder med Tech2 som jag har. Är det ens idé o läsa av den om ingen motorlampa är tänd? Vill minnas att jag hört om dolda felkoder som loggas, men det kanske inte gällde SAAB.

    /David
    SAAB 9-5 Kombi Aero MY07 Fusion blue

  2. #2
    Steg 1 whiskeycolas avatar
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Ekerö
    Inlägg
    1 623
    Medlem#
    10853
    Tändspolar eller stift är väl heta kandidater.
    Mvh Johan

    93 Aero Coupé -00 • 93X BioPower XWD -10
    Tidigare: 99 GL -84 • 9000 Aero -96 • 93 Aero XWD SC -08 • 95 Aero SC -06 • 93 2.0t Linear SC -06 • 93 Turbo X SC

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Surte
    Inlägg
    221
    Jag hade liknande/samma fel. Mina stift var nya. Så först bytte jag ventilen som reglerar laddtrycket. Tydligen vanligt att den ger sig. (Hyfsat billig att köpa och enkelt att byta.) Felet kvarstod dock så jag satsade på nya tändspolar. Har inte prövat om det var spolarna/spole som var fel då bilen är insnöad och inte körs på vintern.
    Så fort någon icke SAABägare utbrister: "SAAB är så förbaskat svårskruvat!" så lägger jag på mig kännarminen, nickar instämmande och svarar lugnt:
    "Ja, SAAB är ingenting som en amatör ska ge sig på."

  4. #4
    Grundladd
    Reg.datum
    jul 2012
    Ort
    Surte
    Inlägg
    221
    Nu är Saaben framplockad efter vintervilan och jag kan meddela att med nya tändspolar försvann symptomen. (Samma symptom som TS.)
    Så fort någon icke SAABägare utbrister: "SAAB är så förbaskat svårskruvat!" så lägger jag på mig kännarminen, nickar instämmande och svarar lugnt:
    "Ja, SAAB är ingenting som en amatör ska ge sig på."

Liknande ämnen

  1. 95, aero -02, hackar vid gaspådrag - FILM!
    Av niclas73a i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2011-11-30, 23:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •