Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Ångtvätt till skinninredning, funkar det eller blir man skinnad?

  1. #1
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688

    Ångtvätt till skinninredning, funkar det eller blir man skinnad?

    Har köpt ennyfin röd ångtvätt hos verktygsboden och den pockar på att bli testkörd.
    Inredningen i gammcabben är lite smutsig och mitt engelska medel har inte tatt bort allt
    Vågar jag prova?

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    3 486
    Väntar med spänning på resultatet
    9-3 Aero 2000, 9-3 Aero SS 2005, BMW R1100RS 1993, tidigare 9000 CDi 1989, 900i 1985, 96 V4 1972

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2018
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    85
    Medlem#
    -
    Väcker liv i denna tråd och undrar hur det gick att ångtvätta skinnklädseln? Anledningen är att jag precis har köpt en Kärcher SC5 ångtvätt och tänkte använda den på skinnklädseln.
    Saab 9-5 2.0t Svart Sportcombi Biopower Vector -06, manuell, 26 000 mil. Att göra: laga rost, ventilkåpspackning, A-bussningar
    BMW 220d X-drive Gran Tourer -18

  4. #4
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Jag har också en SC5 och det funkar på skinn, men jag har kört på lite avstånd och kommit lite närmare allteftersom, men jag har inte vågat köra direkt på. Däremot kan jag hälsa att det gör underverk på plastdetaljer!

  5. #5
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2018
    Ort
    Nacka
    Inlägg
    85
    Medlem#
    -
    Kanon

    Några frågor:
    - Körde du något rengöringsmedel innan på skinnet?
    - Vilket munstycke använde du?
    - Sög du upp men en våtdammsugare eller torkade med trasa?

    Kul att du har testat, jag väntar på att vädret ska bli vettigt så att man kan stå utomhus och jobba.

    Mvh,
    Joakim
    Senast redigerat av Moderator den 2021-10-28 klockan 19:44. Anledning: Ingen idé att citera hela texten när inlägget kommer direkt efter det som citeras
    Saab 9-5 2.0t Svart Sportcombi Biopower Vector -06, manuell, 26 000 mil. Att göra: laga rost, ventilkåpspackning, A-bussningar
    BMW 220d X-drive Gran Tourer -18

  6. #6
    Steg 5 Mackans avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Borås
    Inlägg
    5 266
    Medlem#
    3186
    Jag kör min röda från verktygsboden, speciellt på skinn i cabben. Mycket effektivt
    Kör jag på textil blir det våtdammsugare efteråt, har även kombinerat med lite tvättmedel för att få bort riktigt tuffa fläckar.

    1 användare gillar detta inlägg



  7. #7
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 117
    Jag kör med ångtvätt för att "lösa upp" och så har jag en mikrofiberduk för att torka av. Jag har en Kärcher SE 6.100 också som man kan suga upp med, men jag kör SC5:an på mer eller mindre lägsta ångmängd så det blir inte så mycket vätska att få bort så någon våtdammsugare behövs inte.

    1 användare gillar detta inlägg



Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •