Citat Ursprungligen postat av Kudashi Visa inlägg
Rätta mig om jag har fel men när GM kommer med en ny klassificering typ dexos2 brukar de då inte sluta använda äldre klassificeringar.
Jag har tolkat som att GM-LL-B-025 kan användas av andra som en referens för sin olja
Dexos 2 ersätter GM-LL-B-025 i många bilar, men det betyder ju inte att GM-LL-B-025 slutar fungera. Vare sig motor eller olja ändrar sig bara för att GM hittar på en ny klassning.
Om GM-LL-B-025 var rätt klassning när bilen var ny så är den rätt klassning även nu, såvida man inte bytt motor i bilen.

- - - Uppdaterad - - -

Citat Ursprungligen postat av zimm Visa inlägg
Jag fick idag en dunk olja som jag beställt till min TTID, men till min förvåning så var det detta jag fick. har alltid fått den saabmärkta dunken.

Antog att detta var fel så har mailat till maptun. men sen såg jag detta: https://webshop.saabparts.com/9-3-ge...lja-0w40-5l386


Finns inte orginaloljan kvar? detta är det man får på orginalnummret..
Det är inga problem att köra den där i en TTID, just New Life var länge det som rekommenderas av dom flesta.
Dock lär det bli problem framöver då Mobil 1 New Life inte tillverkas längre, så när lagret är slut så är det slut.