Kupefläkten på min Aero (9-5 05) har böärjat strula, för ganska exakt ett år sedan lade den av på väg till jobbet, pang sådär från att ha blåst fullt på defrost stannade den bara och fungerade inte på hela vägen.

I panik beställde jag en beg fläkt från skroten, innan jag hann få den hoppade fläkten dock igång och har aldrig ens hickat till sen dess, i ett år alltså.

..Tills i förrgår.

När jag startade bilen (i -16 grader f.ö) så hoppade fläkten igång, i kanske 1 sekund, stannade, efter ett par sekunder hoppade dne igång igen, stannade och sen var den död, körde barnen till dagis och när jag tog bilen startade fläkten snällt, fungerade in en halvtimma och la sen av.. för att sen komma igång efter kanske 10min.

Igår när det "bara" var runt -8 så startade inte heller fläkten på morgonen, sen hoppade den igång nån sekund då och då, för att tillslut efter en 20min hoppa igång fullt.

På väg hem statade dne fint, men la av, sen i ett gupp kom den igång igen, fär att sen lägga av, ibland hoppade den igång nån sekund igen.


OTROLIGT irriterande.

Kan ju byta fläkten då jag har en, men det är ju inget kul jobb i -12 grader.. och det som stör mej mest är att när fläkten dog i silversaaben gjorde den inte alls det på samma sätt, den hoppade iofs igång nån enstaka gång men i praktiken var den död hela tiden. Då köpte jag en ny fläkt och det var ju inte så billigt.. och halvjobbigt att byta med.

Vad tror folket ? är det fläkten ? eller styrboxen ? ..som tydligen är skitjobbig att byta eller ?