Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byte av stereo NG9-3 -12

  1. #1
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116

    Byte av stereo NG9-3 -12

    Funderar lite på att uppgradera stereon i bilen, ng 9-3 Aero griffin 2012 med fabrikmonterad navigation med Bose och automat. Är det någon som monterat in Skandinav Extreme Spezialkit? Någon som har erfarenhet av deras system, enl viss information ska det vara ganska väl integrerat i bilen, bla ska nightpanel fortfarande fungera samt rattknappar. Vet ej om detta stämmer men om så är fallet är det ju klart intressant.

    På BRL verkar det vara andra interface på bilar med automat, varför?

    https://www.facebook.com/marketplace...hops_pdp_share

    Mvh

    Skickat från min F5321 via Tapatalk

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av mojjan33 Visa inlägg
    Funderar lite på att uppgradera stereon i bilen, ng 9-3 Aero griffin 2012 med fabrikmonterad navigation med Bose och automat. Är det någon som monterat in Skandinav Extreme Spezialkit? Någon som har erfarenhet av deras system, enl viss information ska det vara ganska väl integrerat i bilen, bla ska nightpanel fortfarande fungera samt rattknappar. Vet ej om detta stämmer men om så är fallet är det ju klart intressant.

    På BRL verkar det vara andra interface på bilar med automat, varför?

    https://www.facebook.com/marketplace...hops_pdp_share

    Mvh

    Skickat från min F5321 via Tapatalk
    det är bara en standard Android stereo med ram. Bättre köpa en nyare modernare från aliexpress och en ram runt om från BRL.

    tex:

    https://www.aliexpress.com/item/Octa...c-8f92751bea1d

  3. #3
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116
    Tack för input
    Kanske ska ta en dubbel din av känt fabrikat istället och mailade BRL om deras kabel kit och dom ville ha bilder på kontakterna men har inte riktigt tid just nu att plocka bort den så googlade lite istället. Men vill kolla här om det bara finns en variant på själva navigatorenheten, de med 14+16+16+16 pinkontakt?
    Är det skillnad i vilka kablar som är anslutna om det är automat? Bose, är det mjukvara endast eller skiljer det i kontakten. Många frågor men hoppas på svar annars får jag plocka ur den o fota.
    Mvh Morgan

    Skickat från min F5321 via Tapatalk

  4. #4
    Standard dubbeldin kontakt.

    Hade nog kört Kina, de har blivit mkt bättre senaste åren och kostar 1/5 av en liknande av känt märke. Fördelen är att du kan köra riktiga appar, läsa felkoder m.m tex android auto

    Köpte själv en da-120 för några år sen och den va redan daterad när den kom ut...

  5. #5
    Grundladd
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    116
    Blir mer konfunderad. Är det någon som bytt stereo där bilen haft fabrikmonterad navigator och automatiskt växellåda, enl Connect2 som gör rattinterfacet passar det inte. De skriver att kontakterna i bilen kan skilja och datan mellan stereo och rattknappar kan skilja mot vad interfacet tror (alltså att ett kommando kan skilja på bil med navigator än vad det betyder på bil utan navigator).
    Mvh

    Skickat från min F5321 via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Byte av stereo i 93a -01
    Av Malin-93 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-09-07, 20:13
  2. byte stereo i 9-5 as3
    Av spedy i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-07, 19:42
  3. byte av stereo i en saab 9-5 me as2 stereo?
    Av klimpan i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 15:59
  4. Stereo byte
    Av Micke-andersson i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 15:04
  5. Byte av org. stereo
    Av helin i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 20:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •