Hoppas du får ordning på att till slut.
Hoppas du får ordning på att till slut.
Dragit åt alla klämmor idag och dubbelkollar slangar.
Inget konstigt uppdagades.
Dock när jag gasade i fm så klippte den av när laddtryck kom farande, så det kanske finns ett safety mode när CE är tänt /aktiverat?
Jag får kolla med T2an om den får kontakt med sensorn på torpedväggen.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Precis så var min innan jag bytte AV:n och då hade jag provtryckt ORG ventilen och den var tät till 2 bar, vi har ju nästan samma trim och så fast jag har lite större spridare,
men det blev bra efter byte till kolvdump men jag hade då inga felkoder alls
Senast redigerat av Apex den 2019-02-19 klockan 00:11.
Apex- saab & wankelskruvare
Saab 9000 CD busbil / 95 Aero+E85 bruksbil / Mazda RX-7 sportbil
Jag ska byta div ventiler och slangar - lika bra att se till att allt är fräscht.
Blir allmän service också. Olja/Tändstift/filter.
AV är helt ny.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Har du ett T rör att koppla in på vakuumslangen till AVn och läsa av under/över trycket på en boost manometer
Tyvärr ingen lös manometer liggandes.
Det är vid ~0.9 som den klipper. Testade lite idag på motorvägen.
När allt var frid o fröjd laddade den 1.4-1.5 som mest.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Det är inte TK?
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.
Den är bytt tidigare - men jag har den gamla liggandes - kan alltid testa att byta.
Men det är inga misständningar registrerade i OpenSID.
Och hur det känns eller om tändstiften är dåliga vet jag. (spottar o fräser).
Nu är det mera "tryckvakt"-aktigt. Dvs den släpper all kraft direkt, en gång.
Så om MV för AV är knasig, så kan det vara den som öppnar ventilen, vilket borde ge den effekt jag känner i bilen.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Har du provat att dra slangen förbi MVn direkt till AVn ❓
Nej. Vilken tar jag? Det sitter 3st i ventilen...
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Kläm åt slangen som går från spjällhuset och ryck ur den som sitter i periskopet på insugsröret som går till ventilen sen sätter du AVns slang där då har du både över o undertryck som på T5 bilar
Senast redigerat av Apex den 2019-02-17 klockan 21:25.
Apex- saab & wankelskruvare
Saab 9000 CD busbil / 95 Aero+E85 bruksbil / Mazda RX-7 sportbil
Skämskudden framme....
Ang att den klipper. Det kan ju vara halt, fast det är bar asfalt = ESP gör det den ska
Inte noterat att den lampan blinkade till, men i morse såg jag den. Slog av, och simsalabim så var det fullt flås igen!
Var på väg ut igår kväll och testa skifta slangarna enligt ovan, men såklart var jag oförsiktig i mörkret, så då gick en av nipplarna av på "periskopet".
Som tur var hade jag en till hemma.
MV har kommit hem, men jag avvaktar med att byta, ska sätta dit nya slangar först.
Tog bort felkoden igår och idag höll den sig borta
Besiktning på fredag...Spännande värre hehe
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
HAHA ja det kan vara bra att sänka blicken ibland, min vill spinna loss ibland på 3an med 19" 235 sulor på i somras och då med automat. Jag besiktade förra veckan och första gången med den nya mjukvaran o det gick ju bra Vill ju ha diffspärr men det finns ju inte till min låda
Senast redigerat av Apex den 2019-02-19 klockan 00:17.
Apex- saab & wankelskruvare
Saab 9000 CD busbil / 95 Aero+E85 bruksbil / Mazda RX-7 sportbil
Bytt vaccumslangarna och mv:n på topedväggen… men tji fick jag för det.
Gick en dag eller så, sen tändes CE igen.
Det som är mest retsamt är att det händer när jag åker lugnt o fint i stan utan något direkt gaspådrag(laddtryck)…
Funderar på om jag ska köpa en original AV (istället för MTs egna variant).
Men tills vidare får det vara så här. Lättare att felsöka när jag kan meka inomhus senare i vår.
/J
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Vad jobbigt, men det är ju då magnetventilen jobbar som mest kan det vara stopp i slanguttaget i spjällhuset ? eller elfel till ventilen min erfarenheter av billiga kolv AVs är att dom läcker förbi kolven därför så letade jag efter en som är väl tätad eller med membran. Jag tror inte att det är AVn nu när du får CE med låglastkörning
Hade vi bott närmre varan så hade du fått låna grejer av mig.
//Ubbe
Apex- saab & wankelskruvare
Saab 9000 CD busbil / 95 Aero+E85 bruksbil / Mazda RX-7 sportbil
Tack för support. vi löser det så småningom
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Om du vill låna originalgrejor för test så får du gärna låna hos mej i St.skedvi,har det mesta hemma.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!