Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: 9000 98:a med armerat VSS Larm men dosan borta!

  1. #1
    Sugmotor Will_Rikers avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    25

    9000 98:a med armerat VSS Larm men dosan borta!

    Sitter här med skägget i brevlådan då min enda nyckel samt larmdosa verkar ha gått upp i rök, har letat överallt där den kan ha hamnat och trots sökandet pågått i några dagar så är det som den gått upp i rök.

    Har läst verkstadshandbok och diverse trådar både här och på andra forum och hittat motsägade uppgifter, är larmet armerat så är det bara att byta Trionic-boxen till "ATA" modell, andra har lyckats programmera om larmbox trots armering och VSS.

    Går det att "bryta" kopplingen mellan Trionic-boxen och larmboxen eller para ihop en "oarmerad" VSS box med min befintliga Trionic-box ?
    Saab 9000 2,3t 98', Saab 9000 A50 2,3T 98'

  2. #2
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Oja, det är lätt gjort. Man bara kryssar ur en ruta och stoppar i programmet i boxen igen.
    Det enda som är störigt är att man får köra runt med blinkande larmdiod hela tiden, men man kan ju koppla ur den
    Skulle du hitta nyckeln igen så är det bara att aktivera VSS i Trionic igen.

  3. #3
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Eller ja, om man gör så så skiter Trionic i VSS, bilen startar ändå, men larmet kommer ju vara "ur funktion" efter att det utlösts, eller kopplats bort.
    Om du byter till annan VSS-låda med tillhörande larmdosa så kommer man få programmera om. Först aktivera VSS igen i Trionic, och, om man inte vet koden, gifta in boxen med en TECH2 alt ISAT.

  4. #4
    Sugmotor Will_Rikers avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    25
    Vill helst ha ett fungerande larm med VSS och jag har VSS låda och troligtvis tillhörande dosor (Kommer inte ihåg om det fanns dosor i bilen jag tog boxen ifrån).

    Då jag samlat på mig ett antal dosor i reserv/reparation (Byter slitna brytare) så borde dessa gå att "para in" om boxen var "avlarmad/oarmerad" när bilen skrotades, sen gifta in boxen ?

    Passar på att fråga om någon i närheten av Kristianstad har en TECH2 och har möjlighet att hjälpa mig ?

    /Göran

Liknande ämnen

  1. Huvudnyckel borta, reservnyckel = larm (Saab 9-5)
    Av erkjhnssn i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-11-23, 12:07
  2. Vad heter dosan till xenonljuset?
    Av 180bak i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 22:27
  3. Larm dosan död gör man då??
    Av alex_svenne i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 23:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •