Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 83

Ämne: Eftermarknadsstereo i OG9-5 2006-2010

  1. #21
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    10

    Re: Eftermarknadsstereo i 9-5 My 09

    Hej!"

    Tänkte kolla om du fick till det någon gång med det pioneerkablaget. jag har själv monterat i en Pioneer AVIC 930BT och använt den adaptern. Men stereon får varken backsignal, ljussignal eller hastighetssignal från bilens canbus. rattknapparna funkar inte heller. Vet inte om det ska "moddas" nått i kablaget för att få det å funka. jag har testat med ett nytt kabalge som det var nå fel på databoxen men utan lyckat resutlat. har varit i kontakt med Pioneer men dem säger bara att "det ska funka".....tråkigt att inte kunna använda funktionerna som det är tänkt när man ändå betalat för detta dyrare kablage med rattkontroll.

  2. #22
    Grundladd
    Reg.datum
    sep 2006
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    139
    Medlem#
    4694

    Sv: Eftermarknadsstereo i 9-5 My 09

    Jag moddade ingenting. Följde bara instruktionerna. Allt har fungerat klockrent i snart 6 år. I veckan fick jag mitt första problem med knapparna. När jag vrider av tändningen sänks ljudet på stereon. Fungerar om jag kopplar ur knapparna.
    Lite fundersam vad det kan vara..

    Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk 2
    Medlem #4694
    Saab 9-5 2,0t BioPower 2006 | Saab 9-5 Aero Hirsch 2002
    I don't drive fast, I fly low.

  3. #23
    Grundladd
    Reg.datum
    dec 2003
    Ort
    Saabcity
    Inlägg
    280

    Re: Eftermarknadsstereo i 9-5 My 09

    Prova med att reseta stereon eller att ta loss allt kablage och sätta ihop det igen.
    9-5 -02 & 9000CS -92, båda automat.

  4. #24
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2009
    Inlägg
    10

    Re: Eftermarknadsstereo i 9-5 My 09

    Jag har testat med nytt kablage och det fungerade inte heller så jag vette tusan vad som är fel. har suttit i telefon med Pioneers support men enligt dem "SKA" det funka. dock gör det ju inte det. Jag tog tändström från cigguttaget så visst jag får ju allt att funka, dock känns det surt att man köpt ett dyrt kabalge som ska få bussignaler men det funkar inte. Får försöka mig på att åtminstone hitta hastighetssignalen å dra fram den till stereon. Nån som råkar veta vart den finns på en MY -08. rattkontrollerna får jag väl leva med att dem inte funkar antar jag

  5. #25
    Steg 1
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Falun
    Inlägg
    1 483

    Re: Eftermarknadsstereo i 9-5 My 09

    Det var problem med leveranserna. H-U'n fanns hemma på hyllan, men monteringsplattan, "konvertern" CTSSA001 och antennadapter fanns inte att tillgå. Blev lovad leverans på dom prylarna inom en vecka. Kom tillbaka en vecka senare och det blev en besvikelse! Det enda som var rätt i leveransen var monteringsplattan.

    Eftersom vi skulle ut på resa ville jag montera det innan, så jag bad dom plocka ihop prylar så jag kunde använda den nya H-U'ns inbyggda förstärkare. (Jag var alltså beredd att kapa kablarna till högtalarna nere vid orig. slutsteg). - Prylarna jag behövde var en universal ISO och antennadapter, men det kunde inte killen vid disken fatta eller plocka fram. Helförbannad vänder jag på klacken i butiken, säger att jag kanske backar på hela affären och väljer en annan leverantör. Ja, varsågod säger personalen hos den "kunniga handlaren" (En av dom största kedjorna på billjud). När jag åkt därifrån kikar jag in på Biltema, kollar lite på deras bilstereoprylar och hittar direkt grejor för under 100:- som gör att jag kan koppla in Pioneer'en tillfälligt. - Åker tillbaka till den "kunniga handlaren" och köper monteringsplattan och H-U'n.

    Väl hemma, utrustad med kopplingsschema skruvar jag loss orig. slutsteg, kopplar in mig på högtalarkablarna och ansluter till den nya speldosan. B+ tar jag från strömmatningen B+ till orig slutsteg, manöver tar jag från cig.tändaren. Koppla till p-bromsen skiter jag i, så den kabeln jordar jag. (Då går det att köra DVD även under körning).
    Faktiskt helt ok ljud, (centerhögtalaren fram dock ej inkopplad), BT fungerar ypperligt, både vad gäller telefon HF och streama musik. Provkollar på några DVD och helt ok bild & ljud. Så får det bli ett tag framöver tills jag får adaptern, tänker jag.

    Fick sent om sidor adaptern, men har inte förrän förra veckan testat med att koppla in den. Rattkontrollerna funkade inte! Kan bero på att jag inte hade orig slutsteg inkopplat, men är tveksam. Håller på att lusläsa bilens kopplingsscheman, kan ju vara att det är fel på den nya adaptern.
    Återkommer när allt är löst. - Då förhoppningsvis med lite bilder. Har dock en massa annat högre prioriterat ett bra tag framöver.
    9000 CSE A50 2,3T200 Aut -97
    9-5 SC Vector 2,0 BioPower Aut -09 BSR Steg2
    TECH 2 med CANdi-box Senaste SW för 9K, 900, 9-3 (Og+Ng) samt 9-5

  6. #26

    Re: Eftermarknadsstereo i 9-5 My 09

    Hvordan endte dette?

    Har Pioneer noe som gjør at rattknappen fungerer på en pioneer 2-din spiller?

  7. #27
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -

    Montera eftermarknads stereo OG9-5

    Hej, har länge tänkt på att byta stereo med navigation.
    Det är en 9-5 från -06 med Denso.

    Har kollat runt lite på BRL och hittat några kit med allt i.
    Däremot så ringde jag dom och frågade om det var säkert att allt skulle passa och det kunde dom inte svara på. Han pratade något om att det spelade roll om det var version 1 eller 2. Min fråga är då om någon vet något om detta, bifogade några bilder som kanske är till hjälp.

    Skulle tillexempel detta funka? https://www.brl.se/sv/artiklar/insta...2008-2010.html
    eller denna? https://www.brl.se/sv/artiklar/insta...-enkeldin.html

    Förövrigt spelar det ingen roll om det är dubbel eller enkel. Vill bara få bort den nuvarande.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  8. #28
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Det svåra är att kontakterna till navin är speciella. De kostar rätt mycket.
    De du länkar till funkar inte.
    Denna bör funka:
    https://www.brl.se/sv/artiklar/strom...-96-4-nav.html

  9. #29
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Tack som fan, fungerar bra!! thumbnail_file-1.jpg

  10. #30
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    629
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Det svåra är att kontakterna till navin är speciella. De kostar rätt mycket.
    De du länkar till funkar inte.
    Denna bör funka:
    https://www.brl.se/sv/artiklar/strom...-96-4-nav.html
    Va de detta de ända du behövde för att byta ut naven Och en ram ? Vart köpte du ramen?

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  11. #31
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av T0bzter Visa inlägg
    Va de detta de ända du behövde för att byta ut naven Och en ram ? Vart köpte du ramen?

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    Ja, den denso strömkabeln och någon av ramarna beroende på vad du vill ha sen finns denso rattstyrningen där också men själv struntade jag i den. Blev så jäkla dyrt haha.

    https://www.brl.se/sv/artiklar/strom...-96-4-nav.html
    https://www.brl.se/sv/artiklar/monte...b-95-2005.html
    https://www.brl.se/sv/artiklar/monte...din-05-10.html
    https://www.brl.se/sv/artiklar/autol...-saab-nav.html
    Senast redigerat av Mathiask den 2019-01-11 klockan 20:01. Anledning: Länkarna funkade ej.

  12. #32
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    629
    Grymt kanske man äntligen kan byta ut denna oanvändbara nav utan aux

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  13. #33
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av T0bzter Visa inlägg
    Grymt kanske man äntligen kan byta ut denna oanvändbara nav utan aux

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    Haha ja låter bra, har plågats med en jävla fm sändare ett tag nu så var helt klart värt det

  14. #34
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    629
    Citat Ursprungligen postat av Mathiask Visa inlägg
    Haha ja låter bra, har plågats med en jävla fm sändare ett tag nu så var helt klart värt det
    Men inga konstigheter med original slutsteg å sådana saker.? Har cdvxl men den bryr ja mig inte i

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  15. #35
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2018
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av T0bzter Visa inlägg
    Men inga konstigheter med original slutsteg å sådana saker.? Har cdvxl men den bryr ja mig inte i

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    Inte vad jag har märkt, allt låter bra och fungerar som det ska. Blev lite hastigt eftersom jag kastade i allt rätt snabbt, ska nämnligen bort under helgen så ville bara få klart allt.

  16. #36
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Öh, utan aux? Går ju rätt lätt att fixa. Finns ju flera olika varianter, även med Bluetooth som stöder rattknapparna.

  17. #37
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Ort
    Sthlm/Tungelsta
    Inlägg
    629
    Citat Ursprungligen postat av bollman Visa inlägg
    Öh, utan aux? Går ju rätt lätt att fixa. Finns ju flera olika varianter, även med Bluetooth som stöder rattknapparna.
    Tycker det är en väldigt dyr lösning för att få aux på dessa nav 2000-2500kr är den lösning jag har hittat

    Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
    9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower

  18. #38
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Finns det nån lösning som låter en behålla CD-växlaren ?
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  19. #39
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 118
    Faktiskt, och den är billigare än SAAB-aux. Kräver att man kan löda, men annars så.

  20. #40
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    bollman: det får du gärna berätta mer om
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

Liknande ämnen

  1. Vilken automatlåda i OG9-5 1,9Tid 2006-2010
    Av Tratan i forum Chassi, bromsar och transmission
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2018-12-31, 13:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •