Efter att ha haft problem med överladdning en tid så blev det en tripp till Nordic. Kom fram 6:30 ut kommer en glad sasse som börjat 5:00!!
Efter en kort provtur konstateras ett ladd på 1,5bar innan boxen drar i nödbromsen.Väl tillbax byts magnetventil (som bara var ca:6 mån innan det började strula.) och program. En ny provtur bekräftar att felet är avhjälpt. Undertecknad själv skruvar dit den nya magnetventilen, men glömmer i mitt lyckorus att sätta dit kontakten på MV.
På vägen hem trampar jag gasen i botten i backarna mellan Norrköping och Katrineholm men det händer ju natuligtvis inget speciellt.
Ringer sasse och frågar om det var ett steg 0.25 han satte dit.
"nej nej men kom tillbax så tar vi ett värre om du inte är nöjd!"
Sagt och gjort en U-sväng och 15min är jag där igen ytterligare 15min senare är det dax för en ny provtur med sasse som första pilot.
G-krafterna uteblir naturligtvis. Ett snabbt stopp senare så står jag där och skäms som en blöt hund... kontakten!!!
På väg tillbax går bilen som det lågflygande jaktplan den föddes till att vara. Tills...
sasse "Det där ljudet har jag alldrig hört."
jag "Inte jag heller."
En titt i backspegelen, så hur ska man säga, man behöver bara IQ 33 för att fatta att efter 16000 mils trogen tjänst sa turbon upp sig med omedelbar verkan.
Ingen ny turbo i hela Peking men leverans dagen efter..
En natt på hotell och en riktigt god hotellfrukost så bär det av hemåt.
Lågt flygande, knappast omkörd men med ett brett leende, trots svedan i plånboken.
Ett stort tack för allt Rolf,Magnus,Robert och Felix.
OBS!
Andra tuning firmor är säkert likvärdiga men jag har ej vart i kontakt med några. Ingen smutskastning bara ett stort tack!!!
MVH Markus