Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Hamron domkraft snabbt trasig

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509

    Hamron domkraft snabbt trasig

    Hej,

    Jag köpte för 12-18 månder sedan en sån där hydrualisk domkraft för ca 169 kr på Jula, är väl samma som säljs på biltema. Alla vet ju att de är opålitliga.

    Nu slutade den lyfta, efter kanske 30-40 lyft max.

    Är det nån som vet om det finns nåt man kan göra?

    Är ju inga pengar att tala om men jag vill varken köpa en ny lika kass eller en rejäl tyngre eftersom jag måste kånka den genom lägenhetsgaraget varje gång. 7 kg räcker. Finns det nån packning man kan byta mot en avsevärt mycket bättre packning eller nåt så t?

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    mar 2016
    Inlägg
    5
    Medlem#
    -
    Jula brukar vara bra på reklamationer så ta den och åk dit.du får troligtvis ny eller prata med deras verkstad om vad som behövs bytas

    Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

  3. #3
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Har under många år haft en höglyftande domkraft från Jula, funkat pang brak o dunder , mailade ner och fick köpa en repsats med alla tätningar för en spottstyv summa
    För småjobben har jag en blå biltema domkraft, ingen dum kraft det heller, lätt men stabil, kan rekommenderas för typ en trehundring

  4. #4
    MacGyver Mr_SunBears avatar
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Mälardalen Västerås
    Inlägg
    3 988
    Medlem#
    3471
    Just Hamron domkraft är tvivelaktiga och ojämna i funktionalitet verkar det som när jag googlade lite förra året då jag skulle köpa ny.

    I mitt fall blev det en biltema ist.
    Björn #3471
    Västerås
    Graget.org: Mr_SunBear @ Garaget
    Instagram: mr_sunbears_garage

  5. #5
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Jag har en "big red" från jula som jag köpte för öh.. 6-7 år sen ? ..kraftig sak, den sprängde en packning för ett par år sen, men det gick att köpa ett helt renoveringskit med alla packningar på jula för under en hundralapp. ..Bråttom som jag hade bytte jag bara den trasiga packningen dock
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

  6. #6
    Helt original
    Reg.datum
    maj 2016
    Inlägg
    509
    Är dessa packningar nåt som inte säljs lä gre eller? Hittar inget om det på julas hemsida.

    Kom på att jag har digitalt kvitto så jag kan reklamera skiten. Inte för att jag orkar egentligen men lite vill man ju att de ska få nån konsekvens av att de säljer skit.


    Fan att domkrafter ska vara så tunga, nästa steg är 11 kg vilket är rätt tungt att bära fram och tillbaka.

    Har gått tillbaka till saxdomkraften. Lätt. Om man smörjer gängan då och då verkar den hålla ok, lyfter relativt högt och från låg höjd också.

    Använder pallbockar givetvis.

  7. #7
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 921
    Medlem#
    12120
    Rent allmänt så listar inte jula reservdelar, du får ringa (eller maila antagligen) och fråga om den specifika produkten och fråga om det finns delar, när jag frågade om min domkraft fick jag svaret att dom hade en packningssats och en fjäder som reservdelar, dessutom hade dom en sprängskiss man kunde få. Den mailade dom till mej men den var så dåligt scannad att den inte var till mycket hjälp.

    jag sa att jag ville ha packningssatsen, och då frågade dom bara vilket varuhus jag ville hämta den på, jag sa det som loigger närmast och sen ringde dom mej ett par dagar senare och sa att mina delar hade kommit.

    1 användare gillar detta inlägg


    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

Liknande ämnen

  1. Domkraft höglyftande
    Av RZ i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2018-05-14, 22:06
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-02-21, 16:55
  3. Köpa domkraft!
    Av Musicman_91 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-16, 12:56
  4. Ny domkraft
    Av Niklas71 i forum Off Topic
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-04-29, 23:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •