Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Misständningar NG9-3 XWD -10 efter test av annan T8 box

  1. #1
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581

    Misständningar NG9-3 XWD -10 efter test av annan T8 box

    Dagens skummaste problem!

    Lite historik; bilen har hostat till någon gång ibland när man kör, accelererar/crusiar/motorbromsar. Liten darrning så att säga.
    Idag var jag på skroten och köpte en "ny" box (55353231) och en ionizeringsmodul (?).

    Tog hem detta , gjorde en urläsning med TrionicCANFlasher enligt konstens alla regler, flashade både bin filen och MCP då den gamla hade fel verision av MCP.

    Skickade i nya boxen i bilen, startar, bilen går igång men efter ett tag dyker bänslenålen till tom och CEL tänds. Okok tänker jag, får väl testa lite med en annan bin, så kör lite tester med någon annan version till min modell men ingen skillnad.

    "Skit samma då!"

    Slänger i org boxen (55567225) och ska starta... nehee duu! Den startar o misständer som fan, låter lite som en ångbåt ungefär.

    Så vad har jag nu strulat till med?

    Testade att kasta i den "nya" ioniseringsmodulen för att se om det blivit någon skillnad. Men nej..

    Spjällhuset är bytt för ca 1år sedan och tändspolarna ungefär samtidigt.
    Kan jag ha pajat min org box bara genom att läsa ur den?? :O. Eller har jag pajat något i bilen med den andra boxen?
    Tycker det är konstigt att org boxen inte sätter CEL när den går som skit. Ska testa med andra tändspolar och tändstift imorn men annars, har ni några ideér?

    Mvh Marz

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2016
    Inlägg
    44
    Dubbel/trippel/super-kollat att alla kablar och slangar sitter där de bör vara efter operationen?

    Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk

  3. #3
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581
    Citat Ursprungligen postat av RSJ80 Visa inlägg
    Dubbel/trippel/super-kollat att alla kablar och slangar sitter där de bör vara efter operationen?

    Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
    Kopplat i och ur boxen 7-8 ggr idag så tycker att någon gång borde man fått rätt, men japp jag har kikat och testat att koppla i och ur kablage runt boxen.


    Marz

  4. #4
    Helt original
    Reg.datum
    nov 2006
    Ort
    Lidköping
    Inlägg
    581
    Löst - Av någon anledning dog en tändspole. Kikade på tändstiften och såg vilket som stack ut (3 sotiga, 1 blött), bytte den tändspolen som var på det blöta stiftet och sen fungerade bilen fint igen.

    Marz

    3 användare gillar detta inlägg



  5. #5
    Ordvitsare
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Arjeplog at the polar circle
    Inlägg
    1 688
    Godare hjul då!

Liknande ämnen

  1. AS2 som ej är urgift, funkar den i annan bil efter TechII pr
    Av Johnken i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-02-28, 11:52
  2. Annan A-stolpe i 9-3 efter -99?
    Av stefffe i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-09-22, 19:20
  3. Annan klubbloga, förslag[BILD](moddad efter 93t´s försl.)
    Av fredrik_wt i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2005-04-05, 23:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •