Stort tack för alla tips och råd, mycket värdefullt!
Min lista på vad jag hade tänkt är inte i prioordning så jag var nog inne lite på samma bana. Men hade nog motorn något steg högre.
Väldigt bra att kunna bolla lite ideer med er som kan och är intresserade, hemma får man bara höra att man inte borde leka med bilar när man närmar sig 30..
Bromsar hade jag inte med på listan, jag har köpt nya skivor, belägg, ok bak, renoveringssats fram. Ursprungsplanen var att testa hur långt det räcker med lite extra bromskylning
innan jag köper 314mm eller större. Har plockat bort bromssköldarna då de ändå var dåliga, tänkte leda luft från fronten till frambromsarna via slang om det skulle kunna funka.
Powerflex tänkte jag byta till när det behövs för att org behöver bytas, så inte bara för bytandets skull, så kul är det inte

Har sett att de i bakvagnen kommer få bytas inom en begränsad framtid.
Styrväxelklämman har jag aldrig haft någon uppgraderad på 9-3, men läste om det som hastigast och det verkar ju ge väldigt bra effekt, de är ju som sagt som snokar på vägen. Så det ska jag nog absolut prioritera.
Sittastillstolen hade jag sedan innan, så det var därför den fick åka i tidigt, så sparade man lite vikt med.
Angående motorn så kan det nog vara som ni säger, jag har haft steg 3-bilar innan, tänkte att det nog skulle behövas mer kraft, men kanske bättre att börja lågt och känna på det.
154hk som det är idag känns för lite, men turbobytet kanske är att sikta över målet innan man lärt sig ordentligt. Om man ska ge sig på att byta IC, finns det någon bra universal som passar hyffsat? Kondensorn ryker ju så det finns plats för en större än original.
Vad rekomenderar ni för dämpare? Hade Billstein B6 tidigare, det funkade väll ok tyckte jag. Har dett att det finns GE-dämpare för knappt halva priset. Det bästa hade varit att hitta några bättre beg, men det är inte så lätt.
Men om man ska försöka sig på en priolista då:
1. Fjädrar, dämpare och styrväxelklämma
2. Lätta bilen mer och banta
3. Uppgradera bromsar
4. Motoruppgraderingar (mjukvara), ny IC och montera DP
5. R-däck
6. Vidare motorbygge samt diffbroms
Vad tror ni, borde kunna lyckas med 1-4 innan säsongen drar igång i vår, då har man lite att kunna arbeta med och lära sig under 2019.