Precis! Det finns ingen maxålder för att leka med bilar. Vi är även med i Sportvagnsklubben Göteborg och där finns definitivt inga åldersgränser. Det är bara priset på leksakerna som tenderar att öka med åldern...
Precis! Det finns ingen maxålder för att leka med bilar. Vi är även med i Sportvagnsklubben Göteborg och där finns definitivt inga åldersgränser. Det är bara priset på leksakerna som tenderar att öka med åldern...
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Håller helt med. Blir lite bekymrad när jag ser bilden ovan med belägg från "Merbil". Har en känsla av att det inte är lämpliga banbelägg.
Carbotech har även jag bra erfarenhet av på bana. På ICA parkeringen är dom inte fullt lika kul
Ett tips när det gäller chassi. Gå inte på minan att köpa en sänksats, det behövs betydligt hårdare fjädrar än så.
På min og900 sitter det fjädrar som är ca 3ggr hårdare än org fjädrar.
9000 Aero -91, 9000 Aero -93, 900 T8 -81 , 900 T16 -89, 900 Aero -85, 900 Cab -94, 95 -62, BM425 -59, 9-5 -05, 9-5 Aero -07
Hej på er, lite mer uppdateringar
Stämmer att beläggen kommer från merbil.nu, ska testa med dem men kommer nog byta ut dem vid tillfälle
Det var någon utförsäljning, så fick bromskittet snorbilligt.
Sen har jag köpt en Canusb-adapter, så nu ska jag läsa på lite och prova att skriva till min extrabox.
Fick den hem igår så har inte hunnit än, men nu kommer ju våren med stormsteg
Jag köpte maptuns sats, vet inte om den är något hårdare än original?
Mer uppdateringar, köper på mig mycket saker men har inte skruvat nått direkt
IMG_4548.jpg
Fick kalaspris på en ny 19t, så fick slå till. Har även köpt en sats äkta deka 630 som är påväg. Grenröret på bilden har jag fått planat, så det är riktigt fint nu. Det var skevt på 1,5mm innan.
Har inte börjat labba med canusb än, men är bra sugen. Har pillat lite i t5 suite bara, tänkte se om jag kan hitta någon bra fil att utgå ifrån
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Fick igår hem mina Deka 630cc. Beställde en 3 bars mapsensor.
Någon som skruvat dit en 19t på en t5 och har en bra lösning för insugsröret, cobran.
Ska man köpa en färdig från 9-3/9-5 med td04 eller svetsa ihop en egen? Jag kommer köra extraktorgrenrör så det blir ju lite mer plats i sidled om jag förstått det rätt.
Vore önskvärt att få ut filtret i skärmen eller nått så det inte behöver sitta i motorrummet. Har letat lite inspiration men inte hittat nått vettigt tycker jag.
Helt klart enklast med B2x5 kobra. Använd även ett B2x5 vattenpumpshus så passar B2x5R rörsatsen bolt on också.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Tack för svar, det var det jag misstänkte, då får det nog bli så.
Har gjort bort mig lite med, hade planer på att regga bilen som tvåsitsig. Det skulle gå bra sa besiktningsingenjören, men jag var tvungen att lägga igen bälteshålen bak och ha originalstolar fram. Där sket de sig, jag har ju en Sparcostol i, så jag får leta rätt på en originalstol att låna en dag eller köpa.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Original bälte är oxå ett måste.
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Se även till att allt annat under Huv, chassi osv är original /inte sticker i ögonen. Det är petigare vid regbes...
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Ja man får nog gå över den ett extra varv Märkligt att det ska behöva vara så, jag byggde en cab av en 99, besiktade via sfro utan problem. På bilprovningen sen var de otroligt nitiska men fick den reggad efter många om och men
Finns lite rost, ska försöka bättra på den i karossen så den kan hålla sig okej ett tag till.
Snön vräker ner här nu, vårkänslorna är helt som bortblåsta nu, hoppas att det vänder snart!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nu har jag äntligen fått lite gjort
Bytt skivor, belägg och ok bak. Fick även bli nya bromsrör en bit. Slängde på nya hjulen med, lite vårkänslor i luften
I veckan får jag nog nya intercoolern, så ska den passas in sedan.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hej!
Mera uppdateringar,
Ny alu IC med slangar inköpt
Kommer nog sitta som ett smäck, har mätt lite och det var nog det största jag vågade mig på utan att börja kapa för mycket
Ska se om jag kan få den besiktningsklar under veckan nu, så blir det kanske mer motiverande att skruva sen.
Har även köpt en speedparts styrväxelklämma som jag borde få i veckan.
Bitarna börjar trilla på plats!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vilken storlek köpte du ?
Om man kapar och rensar bort div så får det plats 600x300x100mm hehe
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Hej!
Missat att svara, den är inte alls stor egentligen, men för enkelhetens skull så borde den passa utan allt för stora ingrepp
Cellpaket: 460x230x65mm
Ytterstorlek: 622x260x65mm
Det borde räcka åt mig till en början
Hej,
Vad gäller bromsvätska så skall silikonbromsvätska absolut undvikas i en bil som är tänkt att gå på allmän väg. Std bromsvätska dot 4 duger jättebra, förutsatt att den är nybytt, d v s inte har någon vatteninblandning. Att hälla i silikonbromsvätska i en gatbil kan vara livsfarligt, detta då den inte blandar sig med vatten. Det vatten som då tränger in i systemet har då en kokpunkt på 100° C, (det kommer alltid in vatten i systemet, går inte att undvika), kokar och bromsverkan uteblir.
På en racebil däremot, där man kan byta bromsvätska ofta, är det ok.
Lite uppdateringar
Köpte en uppsättning bilstein B8 sprint. Blir kanon. Bytte fjädrar och dämpare bak igår.
Före:
Efter:
Det var riktigt ruttet innan så kommer nog bli kanon
Sen har jag köpt en aerofront och en aerovinge, så de ska lackas och monteras.
Får se om jag hinner fortsätta fram idag.
Mvh. Magnus
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Var kommer fjädrarna ifrån, sänker 35/40?
-11 Saab 9-3 SC 1.9TTID - 180hk/400nm, Pendlarbil
-85 Saab 90 2.0i 8v - 100hk, Projektbil
-98 Saab 9-3 Coupe 2.0T - 300hk/1140kg - SÅLD
-07 Saab 9-5 SC BP 2.0t - 260hk, E85 - SÅLD
-95 Saab 900 Cab 2.0T - 350hk/480nm, E85 - SÅLD
Det är Maptuns Tror de sänker 40/40mm? Jag köpte dem begagnade fast nya.