Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Vilken ISO-adapter ska jag ha? OG9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2017
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -

    Vilken ISO-adapter ska jag ha? OG9-5

    Hej

    Jag har tänkt ersätta originalstereon i min bil (9-5 2006) med en "vanlig" dubbel-DIN.

    Det verkar finnas en uppsjö av adapterkablar till Saab. Aktiva och icke aktiva system etc.

    Som jag fattat det så har jag en bil utan slutsteg vilket är prismässigt att föredra. Knapparna på ratten behöver inte flyttas med (jag når till stereon).

    Bifogar en suddig bild (kan skicka tydligare ikväll). Den ena kontakten har 6 stift i bredd och den andra har 8.

    Jag har tänkt beställa kablage, ram etc från BRL, så om nån kan peka ut rätt adapterkabel ur deras sortiment så vore det toppen.

    Mvh

    Christopherkontakt.jpg

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    nov 2017
    Inlägg
    7
    Medlem#
    -
    Hej igen. Har nu varit i kontakt med BRL, som varit ytterst behjälpliga i att rekommendera flertalet snordyra lösningar på detta. Eftersom min Saab är en långmilare med ganska oviss framtid så lägger jag inte ner sådana pengar på att få en stereo att funka. Det får bli till att klippa och skarva istället. Detta blir ändå troligen sista stereon i den bilen. Nu till en ny fråga som uppkommit. Högtalarkablarna är ju lätta att hitta i kabelhärvan och det testar man ju sig fram till. Men kan man utgå från att färgerna stämmer med gängse standard i övrigt? Jag tänker då mest på gul och röd kabel. Jag vet att jag kan mäta mig till det, men svar från någon som vet är alltid betryggande.

  3. #3

Liknande ämnen

  1. Köpa lågnivå adapter från backes, men vilken?
    Av AndreasOstman i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 23:54
  2. SID 9-5 / Adapter?
    Av TOFFE i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2005-12-23, 16:26
  3. Vilken adapter till lågnivå för 9-5 as2
    Av Quicksilver i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-08-30, 12:43
  4. Vilken adapter från backesljud??
    Av DanneDrutten i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-15, 07:17

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •