Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Motorn startar ej efter renovering OG9-5

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    10
    Medlem#
    -

    Motorn startar ej efter renovering OG9-5

    Tjena Renoverat min B235R Med ny kamkedja, Nya kam axlar, Ventiltätningar o kraftigare fjärdring! Men nu när jag ska starta den så händer detta! Motorn startar och dör ungefär 5 sekunder senare och gaspedalen svarar inte. Och jag tycker det luktar bränsle under motorhuven kanske bara jag som inbillar mig. Men jag skulle vilja höra era ideer angående vad det kan vara. Skulle gärna få igång min renoverade Aero

  2. #2
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    78
    Medlem#
    -
    Hmm...

    Har du lossat all el och jord när du renoverade motorn?
    Eller hade du kvar motorn i bilen?

    Du kanske har glömt att koppla in något?

  3. #3
    Sugmotor
    Reg.datum
    sep 2018
    Inlägg
    10
    Medlem#
    -
    Jag lossnade på jord som sitter på insugsidan men var väldigt noggrann att koppla in all el igen. Gjorde kamkedjebytet med motorn i bilen. Jag kanske har kopplat slangar fel till spjällhuset eller?

  4. #4
    Sugmotor
    Reg.datum
    aug 2016
    Inlägg
    78
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av JoakimHedborg Visa inlägg
    Jag lossnade på jord som sitter på insugsidan men var väldigt noggrann att koppla in all el igen. Gjorde kamkedjebytet med motorn i bilen. Jag kanske har kopplat slangar fel till spjällhuset eller?
    Ta några bilder på hur det ser ut.

    Jorden på växellådan behövde du väl lossa? Samt kontakten där? Du sköt motorn åt höger alltså?

  5. #5
    Steg 4 GlennBs avatar
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Norr om sthlm
    Inlägg
    4 940
    Medlem#
    12120
    Du har inte möjlighet att läsa felkoder ? just x antal sekunder efter start låter lite som typ "Oj, jag får ingen signal från xxxx, jag stänger av bränslet" eller liknande.
    Nu: SAAB 9-5 Aero '07, SAAB 9-5 Aero SC '05, SAAB 9-5 2.0t '99 (Skrotas/säljs dessvärre trots återupplivandet.. ) ..Nu med Tech2.
    Då: SAAB 900 turbo '83, SAAB 9000i '92, SAAB 9000CDE 2.3t '96, SAAB 9-5 2.3t '01

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-08-27, 23:04
  2. Viggen B235R vs OG9-5 B235R i en OG9-3 Aero -01
    Av Per-Ola i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 16:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •