Resultat 1 till 20 av 97

Ämne: Grundvatten efter sommaren

Trådad visning

  1. #11
    Emeritus
    Reg.datum
    okt 2003
    Inlägg
    13 128
    Right, idag skulle jag försöka få bort det gamla röret som sitter i vägen. Det visade sig svårare än jag trott. Det sitter så pass långt ner att jag precis når det med ett verktyg och det är inte så kul att försöka hänga ner i en rätt så full brunn. Trillar jag i blir det förbaskat svårt att komma upp, det är en sak som är säker

    Jag gjorde istället så att jag monterade givaren tillfälligt på en planka som jag satte en bit ner i brunnen och så lodade jag djupet under givaren till 4,5m. Intressant nog så är brunnen 30cm djupare i andra ändan, bara 1m bort.
    Framåt sensommaren när nivån är som grundast kan jag sätta ner en stege och fixa till det lite mer permanent. Kanske såga av det där röret som är i vägen, och passa på att rensa upp lite i botten av brunnen.
    Diagrammet är nu "städat" från felaktiga värden, och senaste dagarnas nivåskillnad (som faktiskt är 10cm, syns tydligt) och nu mäter den istället nivå från botten, så nu går det exakt att se hur mycket vatten det är i brunnen

    4 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Tillfällig bil över sommaren
    Av Dadid i forum Off Topic
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-12, 09:00
  2. Nu är sommaren här och...
    Av Davidt8 i forum Off Topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 20:41
  3. nya fälgar till sommaren
    Av ingo76 i forum Bilvård, utseende och styling
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-26, 12:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •