Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Tickande relä Saab 9-5 aero 2001 automat

  1. #1

    Tickande relä Saab 9-5 aero 2001 automat

    Hej alla! min bil har startat alla dagar i veckan utan problem, jag var ute och körde igår senast,men idag var den helt död förutom att det lät ett konstigt ljud från motorn, först lät det som att det var en fläkt som gick,sen när jag vred på nyckeln upphörde det, men det knackade och det lät som att det kom från säkringarna som sitter på vänster sida inne i bilen, men det visade sig att det var ett relä som sitter i motorutrymmet! det tickade liksom, jag tog ut den och det slutade och när jag satte tillbaka det så var det fortfarande tyst,men bilen är fortfarande död, det händer inget när jag vrider på nyckeln,enligt instruktionsboken har relät något att göra med någon fläkt, Relä NR8 Vad gör jag? köper ett nytt relä? jag ska prova att starta den med startkablar men vad kan vara fel och vad bör jag göra för att få igång den igen, jag är rätt värdelös på att skruva med bilar, hoppas på att någon här kanske vet. Mvh Per

  2. #2
    Steg 5 Kongos avatar
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Söderhamn
    Inlägg
    5 581
    Medlem#
    4156
    Hej!

    Högst troligt så är väl ditt batteri slut/dåligt.

    Du kan mäta upp det med en multimeter. (Mäta DC volt mellan plus och minuspol). Ett friskt batteri ska hålla någonstans mellan 12-12.5 volt.

    Mvh/
    Nuvarande bilar: Saab 9-3X XWD 2.0T BioPower -10 || Saab 9-5 Aero SportCombi -04
    Tidigare bilar: Saab 900 T8 -80 || Saab 9000i -87 || Saab 9-3t SE -00 (T5) || Saab 9000i -88A || Saab 900 SET -95 Kongo Edition -Steg3+

  3. #3
    Tack! jag provar med ett nytt batteri och hoppas på det! ingenting fungerar just nu och centrallåset är också dött, så antagligen batteriet

Liknande ämnen

  1. Felkod P0705 9-5 aero automat årsmodell 2001
    Av ime95mos i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2014-04-15, 15:06
  2. [LÖST] Skumt elektriskt tickande vid luftfiltret samt en trim fråga OG9-3
    Av purjo76 i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 06:05
  3. Saab 9-5 kombi Aero automat 00 tickande ljud
    Av SaabAero95 i forum Verkstäder, försäkringar och köpråd
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 14:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •