Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: SID'en

  1. #1
    Sugmotor
    Reg.datum
    jan 2003
    Ort
    Gästrikland
    Inlägg
    85

    SID'en

    Tvingades köpa en ny SID till min 9-5 -99 .
    Det var bara att trycka i den nya sa SAAB-handlaren, men när jag startar bilen står det först "SID UNPROG", den fungerar sedan normalt.
    Häromdan stod det "SERVICE STÖLDLARM" på SID'en, nån som vet vad detta betyder? Ett felmeddelande? Eller nån service man kan fixa själv?

  2. #2
    Steg 3
    Reg.datum
    feb 2003
    Ort
    Norderåsen
    Inlägg
    3 665
    Det är inte bara att trycka in den, man måste göra en reservdelsprogramering med tech2:an.

  3. #3

    Re: SID'en

    Citat Ursprungligen postat av Måsen
    Det var bara att trycka i den nya sa SAAB-handlaren, men när jag startar bilen står det först "SID UNPROG", den fungerar sedan normalt.
    Din Saab-handlare har fel. Vid installation av SID måste denna programmeras med en TECH2 så SID:en passar bilens utrustning (så kallad reservdelsprogrammering). Det är bara när man insallerar en begagnad SID som tidigare satt i en bil med samma utrustning (typ av motor, mm) som denna programmering inte behövs.

    Citat Ursprungligen postat av Måsen
    Häromdan stod det "SERVICE STÖLDLARM" på SID'en, nån som vet vad detta betyder? Ett felmeddelande? Eller nån service man kan fixa själv?
    Meddelandet betyder att något fel har upptäckts i larmsystemet. Vilket fel det är kan läsas ut med TECH2. Ett vanligt fel är att det uppladdningsbara batteriet i sirenen inte längre fungerar som det ska. Det verkar också vara vanligt med felmeddelande som kommer sporadiskt och som inte lagrar någon felkod. Min bil har t.ex. visat detta meddelande två gånger, sedan jag köpte den 1999, utan att någon felkod har lagrats och utan att något fel kan observeras i larmsystemet. Första gången var redan under bilens första år, andra gången var tidigare i år.
    Saab 9³ SC Aero V6 TX XWD eLSD 2010 Hirsch eSID (som Turbo X men lite bättre och lite ovanligare)

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •