Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
Saab 9-5 2.3t -00 Saab 9-5 2.3t -99
Kommer jag behöva byta bränslepump/spridare har inte fått något svar på de än. Eller räcker allt orginala??
Jag antar att du menar att byta bränslefilter oftare om du kör etanol. Varför skulle du behöva göra det? Kanske första gången efter bränslerbyte för att får bort gammal skit i systemet som släppt, men inte annars.
Däremot ska en etanolbil servas med oljebyte oftare. Fast å andra sidan så anser jag att man ska byta olja mycket oftare än normala intervaller ändå. Och speciellt om den är trimmad. Så det kravet blir ändå uppfyllt.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Byta filter?
Vilka spridare du ska ha får du fråga den som gör mjukvaran, han anpassar ju mappningen efter spridarna.
Att ta pump och spridare från skroten gör ju ingenting bättre, så ser inte någon poäng i det. Tanken är ju att få dit bättre grejer, varför då skruva dit likadana?
Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
Saab 9-5 2.3t -00 Saab 9-5 2.3t -99
Hade läst det någonstans att man måste byta filter mer ofta för någon. Anledning kommer inte ihåg
Tror att jag läste de i Nordic trim
De jag mena med att ta grejer från skroten är t.ex
Om en bil redan har de grejerna man ska köpa då kan man plocka isär den o köra om den funkar bra
Då kan man spara lite pengar
( De kanske inte är det bästa, det vet jag )
Jag har kört etanol i 10 år och har aldrig hört att man ska byta något filter oftare.
Då ska du hitta en bil på skroten med rätt grejer i, vilket inte är det lättaste. Dom flesta skrotar plockar nog inte ens ur spridare och bränslepump så du lär få åka runt och skruva själv, och 99% av bilarna lär ha originalspridare och originalpump så du ska ha en jävla tur om du hittar något användbart.
Saab 9-3 Aero -02 Saab 9-3 Vector -04
Saab 9-5 2.3t -00 Saab 9-5 2.3t -99
Hej igen, kom på att jag fick aldrig svar om jag måste byta grenrör? Med 6cm td04 ( den är billigare än 7cm)
För 300hk räcker original grenrör utmärkt. Ett #6 turbinhus med saab-spec (9000 aero) passar då bolt-on mot både grenrör och downpipe. Räcker också lätt till 300hk.
9000 A50 2.0t -97 bruksbilen
9000 CSE 2.3T -95 pysselbilen
9000 -85 projektet som spelar död
Då bör det räcka för en 2,3T 9000 för bortåt 300 hp oxå?
Dock så är 3" DP löjligt billig begagnad så känns lite dumt att inte köpa brukar gå för 1500-200kr
Vad rekommenderar ni för avgassystem? Här läst lite här o där många trådar men verkar inte få ett direkt svar. Ska man köra 3" Eller 2.5" halvsats eller helsats inkl kat
3" dp och resten 2.5" räcker gott å väl
Saab 9-5 OG Biopower -07
9-3 OG Montecarlo*9-5 -07,2,3t Biopower
330hk och 284hk har jag uppnått, men nu är det många år sedan detta.
http://www.garaget.org/rz
9-3 Vector SC BioPower -09 Automat med Griffin-front. Har en rolig Cupra Ateca -19 nu.