Haft finfrämmat besök idag, grundligt reportage av Gunnar Ljungstedt som krupit runt och fotat så jag slipper skura golvet på några dagar
Bara hoppas på lite bra väder till helgen på Gatebil så dom kan få lite kompletterande actionbilder
Haft finfrämmat besök idag, grundligt reportage av Gunnar Ljungstedt som krupit runt och fotat så jag slipper skura golvet på några dagar
Bara hoppas på lite bra väder till helgen på Gatebil så dom kan få lite kompletterande actionbilder
Så jäkla fränt stuk du fått på bilen då!!! High five på den!
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Lite film från Gatebil 2019 26-28sep.
Äntligen fungerar bilen med bromsar, chassie osv
Nu kan man börja justera in bilen och sig själv.
Kul att få sista varven innan bärarmen gick av med att tampas lite mot grymma Linus Brostedt i sin feta Fiesta
https://youtu.be/6XPyS44ogiM
Så jävla gött den går
Kul o se!!
Div bilder från omdrevningen till långa 6an och raset av tappen.
Misstänker detta hände pga jag passen innan kört med den muttern lös, så den glappat i den infästningen och då försvagat tappen där.
Den där adaptern är tillverkad av seriös firma med SS2541 kromnickelmolybdenstål
Snyggt kört och tur att det inte blev värre än sådär.
För nästa version kanske lägga till något stag från förlängningen som fäster där hjullagret fäster eller där bromsoket fäster?
Blir nog endel brytkrafter på den där adapter. Kanske går att gå upp någon dimension på tappen? Är det rak anslutning eller har den kona?
Är samma dim som original och kan inte ha andra mått än denna.
Men, funderar på bygga helt nya bärarmar med uniballs så då kan man göra annan lösning
Tänker att man kan borra upp nedre infästningen i spindeln? Men är det kona (för det är det väl?!) blir det ju lite mer jobb.
Rörarmar är ju alltid trevligt förstås
Gött ljud ifåården!
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Senast redigerat av NordicDalarna den 2021-10-06 klockan 07:05.
Dags för uppdatering här
Tyvärr hann jag inte med att jobba något med bilen under 2020 så den har stått helt orörd från aug -20 tills för några veckor sedan då jag rev ur och sålde gamla panelen, styrsystem osv och beställde Maxxecu.
Så nu har jag fått in Maxxecu Race med de flesta variabler som finns så även flexifuel/Biopower och givetvis wheelspeed så man kan få till laddtryck individuellt per växel.
Det i kombination med att STCS nu öppnat upp så racebilar är välkomna på klubbträffar gör att jag kommer få mycket mer körtid med bilen och inte då enbart under racehelger vilket jag verkligen behöver!!
Nu är allt iaf online och redo, så nu ska maskinen uhr och renoveras upp lite så allt är nytt och fräsch med lager och ringar, den har ändå gått orörd/oöppnad sedan våren 2017
243308421_163736729262353_5634398033887711949_n.jpg
244329125_10158910068677690_2647794817492811954_n.jpg
243578974_382392580256200_1327827442208056153_n.jpg
244518058_287406092968049_5275713221471489591_n.jpg
244114324_10158910068792690_1539239770856579825_n.jpg
244465182_390634196045576_3075004567614237240_n.jpg
- - - Uppdaterad - - -
- - - Uppdaterad - - -
Liten rundtur
Skall bli grymt kul att få se denna på banträffar framöver
Gött att se Robban
Det här med att STCS tillåter racebilar är helt nytt för mig - men passar mig lika bra som Robban.
Var har det kommunicerats? Vad gäller mera specifikt? Eget "heat"?
Brumbilar(og9-5 Vector SS 2.3T & og9-5 Aero SC 2.3T & Volvo S60 T8 Polestar)
Gröna Faran gjorde en gång i tiden - 11,15@218km/h strippen - 100-200km/h@5.816s gatan
Att bygga växellådor är ren o skär njutning!
Det omnämndes på träffen på Gelleråsen sist, men om det finns något mer formellt någonstans vet jag inte.
9³ Aero SS -03, 9³ Aero Coupé -02, 900T16 Cab -89 & 900T8 -85 på garaget.org || Tech 2