Grymt!
Mvh Roberth
Grymt!
Mvh Roberth
Hur fränt som helst!!!
Johan Brandt <-- Garaget.org
Projekttråd
STCS: #5254 SSK: #6777
SAAB 9000 T16 -91 SAAB 9-3 Griffin -12
Hänt en hel del här, modifierat kretsarna på 9-3 lamporna bak så nu är allt de klart och lyser fint, även fått på platsrutan fram, bak och ena sidan klar.
Bygga en till framskärm och höger tröskelsida kvar i grova drag.
48277355_10156330081952690_6280131777558216704_n.jpg
48358662_10156330082147690_2110624260140564480_n.jpg
48270448_10156330083382690_6502043739786051584_n.jpg
48237134_10156330082382690_7610316181722890240_n.jpg
48088880_10156330083157690_9017336038984515584_n.jpg
48357968_10156330083017690_2174099500203769856_n.jpg
Man tänker lite såhär ibland,
-äsch några dörrlister väger inget, kan ja lika gärna ha kvar.
Tur då man har en våg och väger så gott som allt.
Dörrlister, bakdelen till stöten och nån rutlist allt som allt väger totalt in på 20kg prick..
48423259_10156331715407690_6817395193734496256_n.jpg
Hehe. Ja, en del småsaker blir mer än man tror.
9³ SS -05, Steg 4 Biopower. Såld.
Projekttråd: Hot Chilli Project
Lite uppdatering, har dock ändrat mig och kommer köra på en annan bakvinge, blir en lite bredare/större, samma fästen dock.
50910840_391780441392482_2222254424418418688_n.jpg
51124177_794195090943466_7097867763732971520_n.jpg
50919668_244969556424444_9176654101323186176_n.jpg
50428480_600733363688308_6195772039974879232_n.jpg
Snart klar utvändigt och kan skicka lite delar på lack
51036494_10156442786362690_4056866377967861760_n.jpg
50995000_10156442786467690_8955835019293622272_n.jpg
51162333_10156442786207690_9087846250794975232_n.jpg
51133984_10156442785882690_891535816516435968_n.jpg
51283578_10156433290262690_2318933382337134592_n.jpg
50936315_2244864182420000_1772287438304051200_n.jpg
51124177_794195090943466_7097867763732971520_n.jpg
51016024_10156442786627690_5127347677545103360_n.jpg
En fråga, hur har du gjort med krockzoner?
Jag vet att det låter fånigt på en race bil, men en smäll och du lever farligt och bilen med om det bara är stumt överallt.
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Vad menar du med krockzoner och att jag skulle leva farligt ?
Hur många dör av krascher i en racebil som är helt stum med bur osv mot en vek originalbil med "krockzoner" ?
- - - Uppdaterad - - -
42045479_10156132155252690_5305554198597730304_n.jpg
50929538_418253822249298_3450747901527982080_n.jpg
51342218_365168577630719_6280641637420892160_n.jpg
Jag förstår inte hur nån kan jämföra gatbilar och olyckor där med racing.
måste vara nått konstigt sorts skämt jag missat poängen med?
__________________________________________
Projekttråd på min Saab 900i 8v -88 Goes T16 och og9-5 2.3 BP -08
Förstår inte vad du menar nu?
Vadå gatbilar, olyckor, racing och skämt ?
Du kan väl köra en originalbil och krocka på en bana ? Det är väl en krasch oavsett vart den sker, och du verkar tro en vek originalbil med "krockzoner" skyddar bättre mot krascher än en stum racebil med bur.
Eller vad menar du egentligen?
Det du menar är alltså i princip typ att en helt original Opel Astra är mer krocksäker än min "stumma" Racebil med bur osv ?!
Senast redigerat av NordicDalarna den 2019-02-02 klockan 13:50.
Blir grymt bra, vingen bak blir hårig
Vad väger den in på, ~1100kg plus förare?
50917008_397637107648923_6803242537759801344_n.jpg
51429076_2243018232629616_7344786786494709760_n.jpg
51137454_647696208980947_7805735175056261120_n.jpg
Framskärmarna klara och lämnade på lack, och nu snart även klar med högra sidans luftutsläpp och tröskelskiva.
Ny färg, intressant
Ha det gött, Sven
VVFB (Våga vägra facebook)
99 Turbo 1980, 900 Aero 1984, 9000 A50 2,0t 1997, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 A50 225 1998, 9000 Classic 2,3t 1998, 9-3 SC 1,8t 2007
All plåtarbete klart och nu snart även andra framskärmen redo för lack
51890400_589053601566575_2981838146838200320_n.jpg
51211644_247810986134513_5544674131980582912_n.jpg
51299047_2108254655921729_6197562796524175360_n.jpg
Snart redo för uppstart
Inväntar en AN4 slang med kopplingar till oljetrycket så är det dags att veva igång
Ska bli spännande att se hur Garrets nya G25 550R turbo levererar
51906426_10156460165132690_6173062396102311936_n.jpg