Resultat 1 till 20 av 78

Ämne: Orsaker till kolvhaveri i T7-motorer

Trådad visning

  1. #8
    Sugmotor
    Reg.datum
    dec 2017
    Inlägg
    9
    Medlem#
    -
    Citat Ursprungligen postat av Aero++ Visa inlägg
    Hej,

    Även min bror har jobbat på Saab i 14 år men aldrig stött på en enda kolvhaveri på original bil.

    Jag har som dom flesta vet här inne varit med om ganska mycket inom trimkretsen, och har haft väldigt mycket strul med Nordic både på og95 ng93 samt senaste og93.

    Har ca 86 tester på deras bilar som jag testat med Racechrono,g Tech ,Racelogic vad jag kan se på min dator nu.Behöver jag skriva att endast 2 gick som det skall ?

    Ca 356 testade Saabar med allt ifrån med tidagarur ,g Tech, Racelogic och Racechrono.

    Måste jag berätta hur ojämnt deras kunders bilar gick på Björkvik med sämsta möjliga prestanda med lysande motorlampa mm ?

    Alla vet vi att t7 motorer är känsliga men gör man rätt så skall dom hålla..

    Om ni anser att dessa t7 motorer havererar på löpande band varför har Nordic ändå valt att trimma dom ?

    Jag minns som att det vore idag när jag ringde i slutet av 2003 till Rolf och frågade om trim till 9-3 ss.Han spydde så mycket skräp om dessa motor att det var det sjukaste jag varit med om.Att motorerarna är skräp att dom inte klarar av steg 1 mm. Tittar man nu hur det ser ut nu så är det helt annorlunda.

    Man blir så jäkla besviken och förbannad över dessa konstanta smutskastningar över Saabs motorer mm.

    Med vänlig hälsning Kemal
    Har din bror jobbat på Saab så hoppas jag verkligen inte att motorerna redan har rasat på bandet.

    Nu handlade det om kolvhaverier på t7 motorn. Jag vet inte vad dina prestandamätningar har med det att göra?

    Eller du kanske bara ville spy lite galla och även mena på att bilarna går dåligt när dom är trimmade av nordic?

    Det var en hel del problem med b207motorn i början men det vet du säker redan? Motorerna drog bla kylarvätska pga ”porer” i blocken vilket ledde till byte utav shortlock som följd.

    Nu blev det mycket offtopic här känner jag.





    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    1 användare gillar detta inlägg



Liknande ämnen

  1. Orsaker till utlöst larm / Larmlista läst med Tech2 OG9-5
    Av ztam i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-03-27, 11:21
  2. Spänningsfall - Orsaker?
    Av Manick i forum Ljud och elektricitet
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-01-05, 11:49
  3. Samtliga orsaker till högre förbrukning i ett visst exemplar
    Av Mitsu Bitchie TD-007 i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-05, 22:38
  4. Kolvhaveri i 9-5 Aero -01
    Av Aeronauten i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-05-15, 18:43
  5. Kolvhaveri 9-5T-99 2.3 170hk
    Av StefanM i forum Motor och motorstyrning
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-02-24, 13:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •